Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

Aava & Bang

2 minuutin lukuaika

Yhteistä kulttuuria rakennetaan arjessa ja onnistumisia juhlistetaan tänä vuonna…

Strategia ja arvot heräävät eloon arkipäivän kohtaamisissa. Hyvän työntekijäkokemuksen ja sisältä vahvan yrityskulttuurin rakentaminen on nostettu Aava & Bangilla strategisten tavoitteiden ytimeen. Kärjistettynä: meillä ei ole muuta kuin työntekijämme ja...

Lue koko blogi
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla

2 minuutin lukuaika

Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla

Minkä tahansa tuotteen tulee olla käytettävä, jotta siitä on mitään hyötyä. Käytettävyydellä tarkoitetaan sitä, miten tuote palvelee käyttäjäänsä. Käytettävyydeltään parhaat tuotteet ovat itsensä selittäviä, eivätkä vaadi käyttäjältä ylimääräistä...

Lue koko blogi
Näin kirjoitat hakukoneoptimoidun tekstin

2 minuutin lukuaika

Hakukoneystävällinen vai käyttäjäystävällinen sisältö – näin kirjoitat hakukoneoptimoidun tekstin

Hakukoneoptimoitu verkkosivu erottuu hyvin hakukoneiden hakutuloksissa ja palvelee lukijaansa tarjoamalla tietoa, jota lukija on etsimässä. Teknisten tekijöiden lisäksi merkitystä on sillä, mitä sisältöä sivuille tuotetaan. Google julkaisi elokuussa 2022...

Lue koko blogi
Vilja Laaksonen, Aava & Bang

1 minuutin lukuaika

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on avattu

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa. Tutkimuksen vastaaminen on nyt avoinna, ja tulosten pohjalta julkaistaan maksuton Kestävän kasvumarkkinoinnin...

Lue koko blogi
Asiakastyytyväisyyden mittaamisesta asiakaskokemuksen ymmärtämiseen.

2 minuutin lukuaika

Kerro, kerro asiakas, ken on maassa kaunehin. Asiakastyytyväisyyden mittaamisesta asiakaskokemuksen ymmärtämiseen.

Asiakastyytyväisyyden taso ja sen systemaattinen seuraaminen on tärkeää, eikä sen merkitystä sovi vähätellä. Asiakastyytyväisyyden tutkiminen antaa hyvän kuvan asiakkaan nykytilanteesta ja hänen kokemuksistaan. Johdon näkökulmasta asiakaskokemukseen...

Lue koko blogi
Kestävä kasvu rakennetaan yhdessä, kuulumisia Aava & Bangin kickoffista

4 minuutin lukuaika

Kestävä kasvu rakennetaan yhdessä

Elokuu käynnistyi Aava & Bangilla uuden tilikauden ja yhteisen kickoffin merkeissä. Käytimme kickoff-tapahtumaan noin 2 376 000 sekuntia. Ajallisesti panostus jakaantui kolmelle puolikkaalle valmennuspäivälle sekä noin 55 työntekijälle. Yksittäisenä...

Lue koko blogi
asiakaslähtöinen B2B-brändi

2 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 4: Näin rakennat brändiä arjessa ja vältät pahimmat sudenkuopat

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamista käsittelevän blogisarjan aiemmissa osissa puhuttiin brändin rakentamisen ydinkysymyksestä, visiosta ja missiosta, sekä kilpailuedun ja asiakasarvon löytämisestä. Tässä neljännessä ja viimeisessä osassa haluan...

Lue koko blogi
Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen

2 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 3: Kilpailuedun ja asiakasarvon löytäminen

Mikä on kilpailukyvyn ja kilpailuedun ero? Mitä asiakasarvo tarkoittaa? Asikakaslähtöisen B2B-brändin rakentamiseen keskittyvän blogisarjan kolmannessa osassa vastaan näihin kysymyksiin. Jos et vielä lukenut aiempia osia, lue brändin rakentamisen...

Lue koko blogi
Visio ja missio

2 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 2: Visio ja missio

“Yrityksemme visiona on olla toimialan suurin, johtavin ja innovatiivisin!” Kun yritys lähtee viestinnällistämään uudistunutta strategiaansa tai kirkastamaan yritysbrändiään, käyn usein keskustelua asiakasyrityksen johdon kanssa merkityksellisen vision...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 1: Brändin rakentamisen ydinkysymys

Miten asiakas linkittyy liiketoimintaan tai brändin rakentamiseen? Pidin muutama kuukausi sitten webinaarin asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamisesta, mikäli et päässyt paikalle, voit katsoa tallenteen täältä. Webinaarin aikana aihe synnytti paljon...

Lue koko blogi
Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot, miksi ja miten automatisoida?

3 minuutin lukuaika

Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot – Miksi ja miten automatisoida?

Markkinoinnin ja myynnin automaatio tehostaa prosesseja, auttaa saamaan parempia liidejä ja säästää yrityksen resursseja. Lisäksi automaatiosta hyötyvät myös asiakkaat: personoitu ja kohdennetumpi sisältö palvelee asiakkaiden tarpeita parhaalla...

Lue koko blogi
Parhaat työpaikat vuonna 2022 on palkittu

3 minuutin lukuaika

Rakennetaan yhdessä parempaa työelämää

Aava & Bang Oy on sijoittunut toiseksi vuoden 2022 Great Place to Work® -vertailussa, jossa painotettiin inhimillistä johtamista, työn ja vapaan tasapainoa sekä ihmisen kokoista työelämää. Kasvun myötä olemme ensimmäistä kertaa mukana 50–250 henkilöä...

Lue koko blogi
Aava & Bang on Suomen 2. paras työpaikka!

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang on sijoittunut Suomen 2. parhaaksi työpaikaksi vuoden 2022 Great Place to Work® -vertailussa.

Yhdessä rakennettu strategia, lähijohtamiseen panostaminen sekä psykologisesti turvallisen yrityskulttuurin rakentaminen siivitti kestävään kasvumarkkinointiin erikoistuneen Aava & Bangin jälleen Parhaat työpaikat -kilpailun kärkeen, keskisuurten...

Lue koko blogi
HubSpot CMS Hub vs. WordPress. Mihin kiinnittää huomiota julkaisualustoja vertaillessa?

2 minuutin lukuaika

HubSpot CMS Hub vs. WordPress – mihin kiinnittää huomiota julkaisualustaa vertaillessa?

Kirjoitin aiemmin blogiin siitä, miksi verkkosivut kannattaa rakentaa HubSpotin CMS Hubilla. Verkkosivusto on tunnetusti yrityksesi paras myyjä ja siksi oikean julkaisujärjestelmän (Content Management System) valinta on kriittisen tärkeää myös...

Lue koko blogi
IMAGO-valmennus

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang toteuttamassa valtakunnallista maksutonta valmennusta työnantajamielikuvan kehittämisestä

Miten johtaa työntekijäkokemusta, houkutella oikeat osaajat ja erottua työmarkkinoilla? Kilpailu osaavasta työvoimasta käy koko ajan kuumempana ympäri Suomea. On osattava hakea oikeat osaajat kasvun tueksi ja vakuuttaa heidät vahvalla...

Lue koko blogi
Miksi yhä useamman valinta on HubSpot CMS?

2 minuutin lukuaika

HubSpot verkkosivut – Miksi yhä useamman valinta on HubSpot CMS?

Verkkosivut ovat yrityksesi käyntikortti maailmalle – tämähän me kaikki tiedetään. Toimivan verkkosivuston täytyy olla sekä teknisesti, sisällöllisesti että visuaalisesti priimaa, jotta unelma-asiakkaasi löytävät luoksesi, viihtyvät kanssasi,...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Google Universal Analytics lakkaa keräämästä dataa kesällä 2023 – Onhan GA4 jo käytössä?

Google Analytics on useiden lähteiden, kuten Datanyzen tai Hotjarin mukaan maailman suosituin verkkosivustojen analytiikkatyökalu. Vanha Google Universal Analytics poistuu käytöstä kesällä 2023 – valmistaudu muutokseen lukemalla tämä blogi.

Analyticsista...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Myynnin ja markkinoinnin unelmatreffit: Q & A

Ystävänpäivän jälkimainingeissa minulla oli ilo osallistua myynnin ja markkinoinnin unelmatreffeille markkinoijan roolissa. Kyseessä oli Aava & Bangin uusi webinaarisarja, jossa treffeillä kohtaavat työelämän parivaljakot, joilta kasvun rakentaminen...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Mitä sanoa, kun sanat loppuu?

Olemme yrityksenä, yhteiskuntana ja maailmana uuden tilanteen edessä. Eurooppa on keskellä sotaa ja tosiasia on, että inhimillinen hätä, epävarmuus sekä kriisin suorat ja epäsuorat vaikutukset tuntuvat myös meillä. Sillä mitä teemme, mitä viestimme ja...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Myynnin ja markkinoinnin rakkautta rakentaa yhteiset tavoitteet ja yhteiset teot asiakkaan hyväksi

Tiistaina 15.2. vietettiin Aava & Bangin historian ensimmäisiä työelämän unelmatreffejä, kun pöytään istui työelämän todellinen unelmapari; myynti ja markkinointi. Tavoitteenamme oli webinaarin aikana selvittää mistä myynnin ja markkinoinnin välinen...

Lue koko blogi
Sosiaalisen median tili hakkeroitu

1 minuutin lukuaika

Apua! Yrityksemme sometili on hakkeroitu! Mitä nyt?

Jos et pääse enää kirjautumaan yrityksesi Facebook- tai Instagram-tilille, tilin tietoja on muutettu, seinällä näkyy outoja postauksia tai tililtä on lähetetty kummia viestejä, sometilisi on luultavasti hakkeroitu. Kerroimme edellisessä blogissamme,...

Lue koko blogi
Vaikuttava asiakaskokemus

3 minuutin lukuaika

Vaikuttava asiakaskokemus vaatii johtamista ja tiimityötä

Useissa eri tutkimuksissa on viitattu siihen, että työpaikat, joissa yhteistyö ja vuorovaikutus toimivat, ovat kannattavampia ja kasvavat kilpailijoitaan nopeammin (ks. Forbes & Great Place to Work). Siksi on kriittisen tärkeää tarkastella sitä, miten...

Lue koko blogi
Myynnin ja markkinoinnin tekijät lyövät high-five

3 minuutin lukuaika

Tositarina myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä

Me Aava & Bangilla olemme modernin myynnin ja markkinoinnin puolestapuhujia. Vaikka puhumme usein myynnin ja markkinoinnin yhteispelin tärkeydestä, ei suutarin lapsella aina ole ollut kenkiä. Tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin toimintamallin eteen on...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Onko yritykselläsi käytössä Facebook tai Instagram? Näillä 5 askeleella varmistat, että sosiaalisen median kanaviesi tietoturva on kunnossa

Some-tilien hakkerointi on nykypäivänä yhä yleisempää, ja yhä useampi kotimainen yritystili on joutunut kaappauksen kohteeksi. F-Securen mukaan miljardien käyttäjien kirjautumis­tietoja varastetaan tieto­vuodoissa joka vuosi. Google puolestaan kertoo ...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Paras aloitus toimitusjohtajana

Hyvä yrityskulttuuri mitataan siinä, miten työyhteisö toimii muutostilanteessa. Yksi muutostilanne meillä koitti vuodenvaihteessa, jolloin aloitin uudessa roolissa toimitusjohtajana. Uusi pesti tuo mukanaan uudenlaisia tehtäviä, vaikka olenkin päässyt...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangille Great place to Work® -sertifikaatti

Iloisia uutisia! Aava & Bangille on myönnetty jälleen Great place to Work® -sertifikaatti ja olemme ensimmäistä kertaa mukana 50-250 henkilöä työllistävien keskisuurten yritysten sarjassa. Great Place to Work® -sertifiointi on luotettava ja globaalisti...

Lue koko blogi
Dronejen lennättely on ohi

1 minuutin lukuaika

Dronejen lennättely on ohi!

Muutama vuosi takaperin ihminen oppi tuntemaan uuden äänen. Se oli mehiläispesää muistuttava surina, joka ilmestyi taivaalle aina auringonlaskun tai yleisötapahtuman aikaan. Kaupalliset dronet tulivat markkinoille ja niitä saattoi lennättää kuka tahansa...

Lue koko blogi
Joululahjaksi markkinointitoimisto

3 minuutin lukuaika

Mitä seuraa, kun lahjapaketissa odottaa markkinointitoimisto?

Saatatkin muistaa, että poikkeuksellisena vuonna 2020 päätimme Aava & Bangilla perinteisten joulumuistamisten sijaan lahjoittaa työaikaamme yhdelle yritykselle, järjestölle, yhdistykselle tai säätiölle, jota kulunut vuosi oli koetellut.Lahjan saajaksi...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miten rakentuu houkutteleva työnantajabrändi vuonna 2022?

Miten paras osaaminen saadaan ja miten se pidetään? Tämä on kysymys, joka noussut yhä useamman huulille kuluneen vuoden aikana. Kilpailu osaavasta työvoimasta on tällä hetkellä ennennäkemättömän kova. Paras tapa varmistaa työntekijöiden saatavuus, on...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

LinkedIn-mainonta: Apua! LinkedInin tuloksellisin mainosmuoto poistetaan käytöstä EU-alueella – mitä nyt tehdään?

Mistä on kyse?

LinkedIn-mainonta muuttuu vuodenvaihteessa, kun Message Ads ja Conversation Ads -mainosmuodot, eli LinkedInin viestiboksiin saapuvat mainokset rinnastetaan jatkossa sähköpostimarkkinointiin. Viestimainosten käyttö edellyttäisi...

Lue koko blogi
Miten sisältö- ja digimarkkinoinnin ulkoistaminen toimii

1 minuutin lukuaika

Miten sisältö- ja digimarkkinoinnin ulkoistaminen toimii ja kuinka löydän oikean kumppanin?

Kestävän kasvun tekeminen vaatii B2B-yritykseltä sisältö- ja digimarkkinointia enemmän kuin koskaan, mutta yrityksen henkilöresurssit on monesti kuitenkin järkevintä suunnata omaan ydinosaamiseen. Siksi markkinoinnin kumppanin kanssa yhdessä tekemällä...

Lue koko blogi
ihminen osoittaa tietokoneen ruutua

2 minuutin lukuaika

Yrityksen markkinointiosaamisen kehittäminen – milloin, miksi ja miten?

Usein tarve markkinointiosaamisen kasvattamiseen huomataan, kun jotain on tehtävä toisin kuin ennen. Kun tavoitellaan tuloksia, joihin olemassa olevat keinot eivät enää yletä.

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Avoimuudella ja verkoston tuella vuoden parhaiden työnantajabrändien joukkoon

Aava & Bang Oy on sijoittunut kolmen parhaan joukkoon Vuoden Työnantajabrändi -kategoriassa Rekrygaalassa, jossa palkitaan rekrytointialan parhaat teot ja tekijät. Finaalikolmikkoon on valittu työnantajia, jotka ovat rakentaneet systemaattisesti suhdetta...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Työnantajabrändiä ei rakenneta rahalla, vaan rakkaudella

Aava & Bangin valinta vuoden 2021 Rekrygaalan finaaliin vuoden työnantajabrändi -kategoriassa sai pohtimaan, mitkä ovat vahvan työnantajabrändin rakennusaineet. Meille nouseminen finaalikolmikkoon Solitan ja Goforen rinnalle on upea tunnustus ja samalla...

Lue koko blogi
Vilja Laaksonen Aava & Bangin uudeksi toimitusjohtajaksi

1 minuutin lukuaika

Uusi toimitusjohtaja luotsaamaan Aava & Bangin kasvua

Olemme Aava & Bangilla saaneet tunnustusta yhtenä Suomen parhaista työpaikoista ja työnantajabrändeistä. Nyt uuteen strategiaan haetaan voimaa uuden toimitusjohtajan ja uudistetun johtoryhmän kautta. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu 1.1.2022 alkaen...

Lue koko blogi
Inbound2021

2 minuutin lukuaika

#INBOUND2021

Vuoden odotetuin markkinointitapahtuma eli HubSpotin INBOUND 2021 järjestettiin tänä vuonna 12.-14.10.2021. Tällä kertaa emme päässeet matkustamaan Bostoniin, vaan kolmipäiväinen supertapahtuma järjestettiin täysin virtuaalisena. Vaikka puhujien joukossa...

Lue koko blogi
Rekrygaala-AavaBang

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang Rekrygaalan finaaliin – yritys ehdolla vuoden työnantajabrändiksi

Aava & Bang Oy on valittu vuoden 2021 Rekrygaalan finaaliin ja on ehdolla vuoden 2021 työnantajabrändiksi.

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Dieselistä digiin kahdessa kuukaudessa – Team Herlevin tarina

Hei! Olet saattanut kuulla ELY-keskuksen konsultointi-palvelusta, mutta tiedätkö miten palvelu toimii käytännössä? Pääset nyt kuulemaan asiakkaani tarinan heidän ensimmäisen digituotteensa tuotteistuksesta, lanseerauksesta, myynnistä ja markkinoinnista....

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Kestävää kasvua vuonna 2022? Johtoryhmä, katseet tänne!

Yritysten toiminnan kestävyyden määrittely ei ole yksiselitteinen tehtävä. Kulttuurista, liiketoiminta-alueesta ja myös johdon käytänteistä riippuen kestävyys voi tarkoittaa eri asioita. Vuonna 2022 kestävän kasvun teemat kytkeytyvät mitattavan arvon...

Lue koko blogi
verkkosivujen ostaminen

2 minuutin lukuaika

Verkkosivujen ostaminen: 4 askelta verkkosivuprojektin onnistuneeseen starttiin

Verkkosivujen tarjoajia, teknologioita sekä toiminnallisuuksia on pilvin pimein ja hinnatkin vaihtelevat sadoista euroista kymmeniin tuhansiin. Verkkosivujen ostaminen ei tosiaan ole helppo tehtävä, varsinkaan ensikertalaiselle. Kuinka tässä oikein...

Lue koko blogi
Vientivirittämö

1 minuutin lukuaika

Loistaviakaan tuotteita ei tulla hakemaan kotoa maailmalle – vienti vaatii markkinointia ja asiakassuhteista huolehtimista

Sanotaan se reippaasti: Suomen vienti ei ole kasvanut odotusten mukaisesti viimeisimmän vuosikymmenen aikana. Miksi vienti takkuaa? Ei kai tuotteissamme ole vikaa?

Lue koko blogi
Aava & Bangin design-tiimi

4 minuutin lukuaika

Mystinen yksisarvinen, moniosaaja vai sittenkin konseptisuunnittelija?

Kun luin rekrytointilmoituksemme konseptisuunnittelijan paikasta, minuun (konseptisuunnittelijaan) iski yllättäen alemmuuskompleksi ja huijarisyndrooma. Osaanko todella kaiken tuon, mitä ilmoitukseen on listattu? Voiko yksi ihminen todella taitaa tuon...

Lue koko blogi
Kesälukemista Aava & Bangilta

1 minuutin lukuaika

Aurinkoista kesää Aava & Bangilta!

Helteiset kesäterveiset Aava & Bangilta. ☀️ 🍓 Ennen keskikesän juhlaa halusimme vielä toivottaa rentoa sekä lämmintä kesää ja kiittää kuluneesta keväästä!

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Kaikki irti Instagramin yritystilistä: Osa 3, Houkuttele visuaalisuudella

Mikä erottaa Instagramin muista sosiaalisen median kanavista – visuaalisuus. Mikäli tavoitteena on onnistua vaikuttavassa Instagram-markkinoinnissa, ei visuaalisuudesta tule tinkiä. 

Lue koko blogi
Instagramin anatomia

4 minuutin lukuaika

Kaikki irti Instagramin yritystilistä: Osa 2, Instagramin anatomia

Instagram-blogisarjassamme on aika siirtyä Instagramin anatomiaan, sisällöntuotantoon sekä erilaisiin sisältölajeihin. Ensimmäisessä osassa hypättiin Instagramin maailmaan. Jos Instagramin peruspalikat ovat vielä hakusessa, käy pikapikaa kurkkaamassa...

Lue koko blogi
Instagram yritystili

3 minuutin lukuaika

Kaikki irti Instagramin yritystilistä: Osa 1, Miksi ja mitä?

Instagram tavoitti vuoden 2021 alussa yli 2.3 miljoonaa käyttäjää Suomessa ja määrä kasvaa jatkuvasti. Instagram ei vie ruutuaikaa ainoastaan nuorilta, vaan myös työikäiset ja yhä useammat +60 -vuotiaat ovat aktiivisia Instagramin käyttäjiä. Kannattaako...

Lue koko blogi
brändi digitaalisessa ympäristössä

3 minuutin lukuaika

Resepti vahvan brändin rakentamiseen digitaalisessa ympäristössä

Kirjoitin kolme vuotta sitten Aava & Bangilla aloittaessani blogin siitä, kuinka brändi on parhaimmillaan yrityksesi tärkein kilpailuetu. Vuonna 2021 en voisi olla enempää samaa mieltä aiemmin kirjoittamani kanssa. Viimeistään valloillaan oleva pandemia...

Lue koko blogi
Kestävä työntekijäkokemus

4 minuutin lukuaika

Rakenna kestävää työntekijäkokemusta

Työntekijäkokemus tuottaa tämän blogin kirjoitushetkellä 36 500 ja sen englanninkielinen vastine employee experience liki viisi miljoonaa osumaa Googlessa. Käsite on syystäkin ihmisten huulilla, sillä hyvä työntekijäkokemus on tärkeää paitsi yksilön...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet pk-yritykselle

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet pk-yritykselle? Tätä kysymystä pohdittiin Aava & Bangin webinaarissa 11.5.2021 asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäisen johdolla lähes 300 ilmoittautuneen voimin. Tässä blogissa tiivistämme sinullekin...

Lue koko blogi
Aava & Bang Oy

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang Oy sijoittunut neljänneksi 2021 Great Place to Work® -listauksessa.

Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy on sijoittunut neljänneksi vuoden 2021 Great Place to Work® -listauksessa. Henkilöstöön tehdyt panostukset siivittivät koronavuodesta huolimatta yrityksen 29 prosentin kasvuun ja veivät toisen kerran peräkkäin...

Lue koko blogi
Apple iOS 14 -päivityksen vaikutukset Facebook-mainontaan

2 minuutin lukuaika

Miten Apple iOS 14 -päivitys vaikuttaa Facebook mainontaan?

Apple iOS 14 -päivitys on täällä ja sillä on merkittävä vaikutus myös Facebook-mainontaan! Hetkinen, miksi Applen tekemä päivitys iPhoneille ja iPadeille vaikuttaa Facebook-markkinointiin? Kuljetaanpa ajassa hieman taakse päin.

Lue koko blogi
Kuva: Vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet

1 minuutin lukuaika

5 varmaa tapaa mokata vaikuttajamarkkinoinnin kampanja

Kymmenen vuoden aikana sosiaalinen media monipuolisine kanavalikoimineen on luonut tehokkaan markkinointikanavan yrityksille sekä uuden ammattiryhmän, vaikuttajat. Homman nimi on periaatteessa hyvin yksinkertainen: kyseessä on mainonnan muoto, jossa...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä

Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy on palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä.

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Milloin markkinointia kannattaa ulkoistaa ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin - ulkoistamisen nelikenttä

Sain hiljattain kunnian osallistua Aava & Bangin järjestämään webinaariin jossa keskustelimme milloin markkinointia kannattaa ulkoistaa ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin. 

Webinaarin koosteen löydät täältä, mutta palaan vielä hieman syvällisemmin...

Lue koko blogi
Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehtojen muutos

2 minuutin lukuaika

Hei digimarkkinoija, Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot muuttuvat

Työskenteletkö Googlen Adsin parissa? Olethan huomannut, että hakusanamainonnan avainsanojen vastaavuusvaihtoehtoihin tulee muutoksia vuoden 2021 aikana? Käyn tässä blogissa läpi mitä nämä muutokset tarkoittavat käytännössä ja kuinka voit varmistaa sen,...

Lue koko blogi
Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot

2 minuutin lukuaika

Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot – mitä ne ovat?

Avainsanat ovat hakusanamainonnassa käytettyjä sanoja tai lausekkeita, joilla kohdennetaan hakusanamainontaa eri hakutermeille. Hakutermit tarkoittavat käyttäjien hakukoneeseen syöttämiä sanoja tai sanayhdistelmiä. Avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Taustapeilissä 2020

Vuotta 2020 emme Aava & Bangilla paketoi tilinpäätöksen muodossa aivan vielä, sillä kalenterivuosi ei ole tilikautemme ja paketointivaiheessa ollaan vasta kesällä. Haluamme kuitenkin kurkistaa taustapeiliin jo tässä vaiheessa ja jakaa myös teille...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Milloin ulkoistaa markkinointia ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin?

Tähän markkinoinnin ikuisuuskysymykseen pureuduimme Aava & Bangin webinaarissa 16.2.2021 kolmen asiantuntijan yli 140 ilmoittautuneen voimin. Oman asiantuntijuutensa paneelissa peliin pistivät Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Pehmeää ja kovaa samassa paketissa, kiitos!

Olet saattanut kuulla kärjistetysti sanottavan, että yrityksen on helppoa kasvaa, kun markkina kasvaa. Tämä ei pidä paikkaansa. Kasvava markkina on myös uudistuva markkina, jossa yrityksen on kyettävä reagoimaan yllättäviin tilanteisiin ja pyrkiä...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Markkinoijan jätkänshakki resursoinnin työkaluna

“Ulkoistatko, vai teetkö itse?” oli kysymys, jonka esitimme seuraajillemme sosiaalisessa mediassa uuden vuoden alkaessa. Kysymys on relevantti tänäänkin, sillä vaikuttava markkinointi pitää sisällään tusinan toimenpiteitä ja vaatii tekijältään...

Lue koko blogi
Aava-Bang-lahjapaketti

1 minuutin lukuaika

Lahjapaketissa markkinointitoimisto

Meidän kotitoimistoilla on käynyt kova kuhina, vilske ja vipinä kun olemme pohtineet poikkeuksellista joululahjaa poikkeukselliseen vuoteen. Mitä antaa lahjaksi vuonna, joka on ollut monen suuntaan äärimmäisen ankara? Asiakkaistamme jokainen olisi...

Lue koko blogi
Vastuullisuusviestintä on tekoja

2 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Vastuullisuusviestintä on tekoja

Vuonna 2018 kirjoitin Aava & Bangille oheisen blogin vieraskynällä sanoen, että vastuullisuusviestintä on tekoja. Mutta mikä on muuttunut kahdessa vuodessa, vai onko mikään? Elämme suurten muutosten alla ja yritysten tulee olla etunenässä ratkaisemassa...

Lue koko blogi

6 minuutin lukuaika

Tuloksellisen sisältö- ja digimarkkinoinnin ABC

Sisältö- ja digimarkkinoinnin suosio kasvaa jatkuvasti - eikä mikään ihme. Siinä missä sisältömarkkinoinnin avulla luodaan arvoa valitulle kohderyhmälle esimerkiksi neuvojen, viihdyttämisen, opettamisen tai inspiroimisen kautta, digimarkkinoinnin...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Markkinoija - epävarmuuden aika voi olla sinun voittosi!

Merkillinen vuosi 2020 tulee olemaan aikakausi, jonka varmasti kaikki muistamme vielä kymmenien vuosien päästä. Markkinointi on perinteisesti ollut yksi niitä aloja, joka epävarmassa taloustilanteessa kärsii säästötoimista ja irtisanomisista. Tämä on...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Mitä markkinoijat voivat oppia hyviltä myyjiltä?

Oletko pystyttänyt työssäsi markkinoijana nopeita lyhytjänteisiä kampanjoita myynnin tavoitteiden saavuttamiseksi? Olisitko päässyt parempiin tuloksiin tuottamalla pitkäjänteisesti asiakkaan päätöksentekoa tukevaa sisältöä? Mitä, jos loikkaisit hetkeksi...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Osallistaminen on olennainen osa sisäisen viestinnän onnistumista

Tiesitkö, että viestintä-sanan englanninkielinen käännös communication juontaa juurensa latinan kielen sanoista communis, communicare - jotka tarkoittavat yhteistä, jakamista ja yhteiseksi tekemistä

Oletko koskaan ajatellut kuinka pysyvästä asiasta...

Lue koko blogi
Aava & Bangin liiketoimintajohtaja Katja Asikainen

2 minuutin lukuaika

Markkinoinnin vaikuttavuutta metsästämässä

Koronakriisin alussa kirjoitin blogin markkinoinnin koko potentiaalin hyödyntämisestä, koska etenkin kriiseissä ja suuressa epävarmuudessa yrityksen johdon huomio kiinnittyy usein lyhyen aikajakson optimointiin. Markkinoinnin maailmassa tämä tarkoittaa...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang palkittu Euroopan 3. parhaana työpaikkana

Aava & Bang on palkittu Great Place to Work® -listauksessa Euroopan kolmanneksi parhaana työpaikkana. Tutkimukseen osallistui yhteensä yli 3000 organisaatiota ja yli 1,5 miljoonaa työntekijää. Great Place to Work® listauksessa nostetaan esille...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Tiedote: Vakava tietoturva-aukko WordPress-julkaisualustan lisäosassa

Aava & Bangin palvelinkumppani löysi vakavan tietoturva-aukon suositusta WordPress-julkaisualustan lisäosasta. Lue tästä, mistä on kyse.

-- 

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Hyödynnä markkinointimateriaaleja monipuolisesti

Kukapa ei haluaisi säästää aikaa ja rahaa markkinointimateriaaleja toteuttaessa?

Mitä, jos varmistaisit markkinointimateriaalien monikäyttöisyyden jo suunnitteluvaiheessa? Valtaosa markkinoijista painii arjessa markkinointimateriaalien riittävyyden...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Miten markkinointia mitataan?

Markkinoinnin mittaaminen ja vaikuttavuus on nostanut ilahduttavasti tärkeyttään markkinointitiimien työpöydällä. Järjestimme kesäkuun alkupuolella Aava & Bangin ensimmäisen webinaarin markkinoinnin mittaamisesta ja yllätys oli melkoinen, kun tapahtumaan...

Lue koko blogi
sisältömarkkinoinnin mittaaminen

3 minuutin lukuaika

Kuinka mitata sisältömarkkinointia?

Tuntuuko sisältömarkkinointi hakuammunnalta? Tuotatko sisältöjä vain, koska kaikki muutkin niin tekevät? Mittaamalla sisältömarkkinoinnin tuloksia saat toiminnallesi suuntaviivoja, jolloin tavoitteisiin pääseminen on paljon helpompaa kuin ilman tietoa...

Lue koko blogi
työharjoittelu Aava & Bang kokemuksia

3 minuutin lukuaika

Rakkauskirje Aava & Bangille

Viiden kuukauden mittainen työharjoittelu Aava & Bangilla lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja tässä vaiheessa on aika pysähtyä hetkeksi ja summata vähän fiiliksiä yhteen! Miten korona vaikutti työharjoitteluun? Millaista Bangilla on olla harkassa? Mitä jäi...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Näin laadit ketterästi tavoitteista johdetun markkinointisuunnitelman

Törmään työssäni asiakkuusjohtajana liian usein siihen, että yrityksissä ei ehditä nähdä vaivaa laatia markkinointisuunnitelma yrityksen yhteisistä tavoitteista johtaen. Liian usein joudun jopa tilanteeseen, jossa pyydän esimerkiksi...

Lue koko blogi
aava bang harjoittelija

4 minuutin lukuaika

Uratarina: Harjoittelijasta sisältömarkkinoinnin asiantuntijaksi

Olet saattanut jo törmätä meidän #Bangpeople -sisältösarjaan, jossa kerromme bangilaisten tarinoita ja valotamme millaisia oppeja ja oivalluksia matkalle on mahtunut. Nyt aloitamme uuden Uratarinat-sisältösarjan, jossa pureudumme vielä syvällisemmin...

Lue koko blogi
hubspot-aava-bang

2 minuutin lukuaika

Vuosi HubSpotin käyttöönotosta - mikä muuttui?

Kirjoitin viime syksynä blogiin siitä, miten päädyimme itse hyödyntämään HubSpotia omassa markkinoinnissa ja myynnissämme. Nyt työkalun käyttöönotosta on jo yli vuosi.

Lue koko blogi
Markkinoinnin potentiaali

2 minuutin lukuaika

Vain muutos on pysyvää - hyödynnäthän markkinoinnin koko potentiaalin?

Markkinoinnin keskiössä tulisi olla aina ihminen. Ei investoinnin palautuminen, digitalisointi, uusin teknologia tai myynnin prosessit. Me ihmiset olemme monimutkaisia. Vuorovaikutuksessa toisiimme ja ympäristöömme muodostamme todellisuuden, joka on...

Lue koko blogi
Representaatioilla on väliä

3 minuutin lukuaika

Representaatioilla on väliä: Näin sinä voit muuttaa maailmaa

Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että maailmassa on virhe. Emme kaikki ole yhdenvertaisia. Usean mainostajan, suunnittelijan – tai itse asiassa jokaisen meistä – ulottuvilla on kuitenkin useita keinoja joilla muuttaa maailmaa.

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Näin tuotat aidosti asiakastasi kiinnostavaa sisältöä

Kohtaamme tänä päivänä valtavasti erilaisia viestejä ja sisältöjä eri kanavissa, jonka vuoksi massan joukosta erottuminen ja muistijäljen jättäminen on entistä vaikeampaa. Mitä oikeastaan edes on hyvä sisältö? Kuinka varmistat, että tuottamasi sisällöt...

Lue koko blogi
Voittava asenne poikkeustilanteessa

2 minuutin lukuaika

Mistä voittava asenne poikkeustilanteessa syntyy?

Reilut kaksi viikkoa on nyt takana aikaa, jolloin Suomi on kuin jäädytetty paikoilleen. Koteihin eristetyt ihmiset alkavat selviytyä pahimmasta järkytyksestä, mutta yrityksille tilanne on uhkaava. Ensimmäiset minun asiakkaistani lomauttivat koko väen...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Näin luot vaikuttavampaa visuaalista viestintää

Visuaalisuutta on kaikkialla ja kohtaamme sitä päivittäin. Visuaalisuus on ollut iso osa markkinointia jo pitkään, mutta sen merkitys korostuu jatkuvasti. Mediatulvasta erottautuminen ilman tarkkaan harkittuja visuaalisia ärsykkeitä, on käytännössä...

Lue koko blogi
aava-bang-yksi-suomen-parhaimmista-tyopaikoista

3 minuutin lukuaika

Miksi Aava & Bang on yksi Suomen parhaista työpaikoista? Me kerromme!

Saimme Great Place to Work -sertifikaatin jo elokuussa 2019 ja osallistuimme myös Great Place to Work 2020-kilpailuun, jossa nappasimme pienten organisaatioiden-kategorian voiton! Mikä tekee Aava & Bangista yhden Suomen parhaista työpaikoista? Kukapa sen...
Lue koko blogi
Vastuullisuusmarkkinointi

2 minuutin lukuaika

Kukapa ei haluaisi olla hyvien puolella?

Uskallatko katsoa kauas ja miettiä liiketoiminnan mahdollisuuksia kestävästi? Se kannattaa, sillä vastuullisuuden vaikutus yrityksen brändiin ja sitä kautta asiakas- ja sidosryhmäsuhteisiin on merkittävä. Moni huutaa kapitalismin kuolemaa, mutta kyse on...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Sisältä vahva brändi rakentaa parempaa asiakaskokemusta

Saimme vajaa viikko sitten puolueettoman tahon arvion yrityskulttuurimme tasosta, kun iloksemme voitimme Great Place to Work -kilpailun pienten yritysten sarjan. Tutkimusten valossa vahva työntekijäkokemus rakentaa parempaa asiakaskokemusta. Siksi...

Lue koko blogi
Aava & Bangille Great Place to Work 2020 -kilpailun voitto

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangille Great Place to Work -kilpailun voitto

Aava & Bang Oy on voittanut Great Place to Work 2020 -kilpailun pienten yritysten sarjan. Toimitusjohtaja Pete Okkosen mukaan voitto ei syntynyt rahalla vaan arjen hyvillä käytännöillä. Pienikin voi ponnistaa pitkälle, kun askelmerkit on mitoitettu...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Toimivaksi todettu resepti yrityskulttuurin kehittämiseen

Juttelin äskettäin ystäväni kanssa, joka oli sitten viime näkemän aloittanut uudessa työssä. Paikka oli hänen unelmiensa täyttymys alansa kuumassa start upissa ja heti uutena työntekijänä hän pääsi mukaan kiinnostaviin asiakkuuksiin sekä vastuullisiin...

Lue koko blogi
MTK vientipolku

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangin ja MTK:n mallintama vientipolku on julkaistu!

Yksi suomalaisen elintarvikealan keskeisimmistä haasteista on kotimarkkinakeskeisyys, joka viennin viikolla halutaan murtaa. MTK ja Aava & Bang Oy:n Iskussa maailmalle -kasvuohjelma ovat mallintaneet elintarvikealan vientipolun yritysten kasvun...

Lue koko blogi
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-4

2 minuutin lukuaika

Mitä AD tekee?

Jos olet mainostoimiston asiakas ja mietit mikä tiimissäsi hääräävän AD:n rooli on, tai mahdollisesti AD-hommista kiinnostunut nuori suunnittelija, tämä juttu on sinulle! 

Lue koko blogi
Kopio_ Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA

2 minuutin lukuaika

Digimarkkinoinnin sanakirja (osa 2)

Digimarkkinoinnin sanakirjan toisessa osassa jatkamme digimarkkinoinnin yleisesti käytettyjen termien avaamista. Tästä artikkelista löydät useimmiten käytettyjä digimarkkinoinnin termejä ja lyhyet kuvaukset mitä nämä termit tarkoittavat. Ensimmäisessä...

Lue koko blogi
aava-bang-markkinointivirittamo-55

2 minuutin lukuaika

8 + 2 vinkkiä - Näin kirjoitat vaikuttavan blogipostauksen

Mietitkö, miten kirjoittaa vaikuttava blogipostaus? Tuntuuko alkuun pääseminen hankalalta? Tai oletko jo kirjoittanut postauksia, mutta ne eivät ole tuoneet haluttuja tuloksia? Hyvä postaus vaatii jonkin verran työtä, mutta voi onnistuessaan tavoittaa...

Lue koko blogi
Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-1

2 minuutin lukuaika

Digimarkkinoinnin sanakirja (osa 1)

Digimarkkinoinnin ammattisanasto on hyvin laaja ja termit eivät aina ole täysin selviä alan ammattilaisillekaan.

Termistö tulee vahvasti englannin kielestä ja meillä Suomessa monia termejä käytetäänkin alkuperäismuodossaan, mutta joidenkin käsitteiden...

Lue koko blogi
brandikuvat-20190821-10

2 minuutin lukuaika

Brändin rakentaminen - markkinointiosaston visuaalinen harjoite vai asiakkaan päätöksentekoa ohjaava tekijä?

Osa jopa markkinoinnin parissa työtä tekevistä ihmisistä puhuu brändistä pelkästään logona tai visuaalisuutena. Pahimmassa tapauksessa visuaalisen ilmeen freesauksesta messutaan brändiuudistuksena. Kun toiset puhuvat brändistä vain markkinointiviestinnän...

Lue koko blogi
Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

2 minuutin lukuaika

SEO, SEA, SEM… ja mitä niistä pitää tietää?

SEM, SEO ja SEA ovat varmasti tuttuja kirjainyhdistelmiä markkinoinnin ammattilaisille, mutta mitä nämä termit tarkoittavat konkreettisesti? Tässä blogiartikkelissa avaan tarkemmin näitä käsitteitä sekä tehokkaimpia keinoja hyödyntää näitä käytännössä.

Lue koko blogi
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

2 minuutin lukuaika

Brändäys osa 1: Kilpailuetu kunniaan!

Kaikki jo tietävätkin, mistä brändi ja brändäys ovat saaneet alkunsa. Tuota tarinaa polttomerkkaamisesta ei enää varmasti tarvitse käydä läpi, vaan voimme pureutua suoraan siihen, mikä brändi oikeasti on ja mistä sen rakentaminen aloitetaan. Brändin...

Lue koko blogi
nettisivukuvia-20190801-22

1 minuutin lukuaika

HubSpot - markkinoijan ja myyjän paras kaveri?

HubSpot on työkaluna monelle markkinoijalle jo varsin tuttu, eikä sen suosio tunnu horjuvan. Tutkimuksetkin sen osoittavat, HubSpot on valittu useaan otteeseen parhaaksi markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi. HubSpot on toki paljon muutakin ja siksi...

Lue koko blogi
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (8)

1 minuutin lukuaika

Miksi pakkaus-designiin kannattaa kiinnittää huomiota?

Yrityksen tuotepakkaukset ovat markkinointikeino siinä missä mainokset tai muutkin markkinointikäyttöön tarkoitetut sisällöt. Tuotepakkaukset ovat usein suunniteltu viestimään yrityksen ilmettä, mutta miksi niihin on oikeasti hyvä kiinnittää huomiota...

Lue koko blogi
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (12)

2 minuutin lukuaika

Miksi ja miten luoda asiakasarkkityyppi? - 5 vinkkiä

Markkinointia on turha tehdä, jos et tiedä kenelle sitä teet. Ja jos yrität tarjota kaikille kaikkea, ei kukaan osta mitään.

Lue koko blogi
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-3

2 minuutin lukuaika

Inbound, oikotie onneen?

Inbound on ollut myynnin ja markkinoinnin kuuma trendi jo useamman vuoden ajan. Matkalla se on vienyt monet tekijät sekä yritykset täysin matkassaan, muuttaen myynnin ja markkinoinnin pelikenttää huomattavasti.

Lue koko blogi
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (7)

2 minuutin lukuaika

Älä lähde messuille tyhjin käsin - valmistaudu huolella!

Messut ovat loistava media tavoittaa ja kohdata sekä tuotteista että palveluista kiinnostuneita ostovoimaisia asiakkaita yhdellä kertaa. Messujärjestäjät saavat paikalle toivotun yleisön, mutta sinun tehtäväsi on poimia näistä ne oleellisimmat ja tehdä...

Lue koko blogi
nettisivukuvia-20190801-4

2 minuutin lukuaika

3 syytä, miksi verkkosivujen sisältöihin kannattaa panostaa

Verkkosivut ovat yrityksesi tärkein käyntikortti. Se on se paikka, jonne haluat potentiaaliset asiakkaat esimerkiksi mainonnan ja sosiaalisen median kautta johdattaa. Verkkosivuihin kannattaa siis satsata, mutta mikä siellä on tärkeää? Se, miltä...

Lue koko blogi