Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

Riikka Ahmaniemi kertoo valmentavasta johtamisesta

2 minuutin lukuaika

Mitä on valmentava johtaminen? Käytännön keinoja tehokkaaseen työskentelyyn

Jos johdat asiantuntijoita tai toimit asiantuntijana, valmentava johtaminen on jotain, mistä olet saattanutkin jo kuulla. Vähintäänkin sen perusteet kannattaa hallita. Vaikka valmentava johtaminen on harvoin ainut johtamistapa, tutkimukset osoittavat sen...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

HubSpotin tekoälytyökalut markkinoinnissa ja myynnissä

Tekoälyn soveltaminen ja erilaisten tekoälysovellusten käyttö modernissa markkinoinnissa ja myynnissä on tänä päivänä jopa jo itsestäänselvää – moni meistä hyödyntää tekoälyä päivittäin jopa tiedostamattaan. Myös HubSpot on kehittänyt uusia, tekoälyä...

Lue koko blogi
Kerttu Pylvänäinen

3 minuutin lukuaika

Voittava viestintästrategia rakentuu organisaation sisältä ulos

Viestintä voi onnistua muutenkin kuin sattumalta, mutta se vaatii sekä suunnitelmallisuutta ja johtamista. Maaliskuisessa viestinnän webinaarissa avasimme kollegani Minnan kanssa voittavan viestinnän malliamme, ja nyt on aika palauttaa mieleen, mistä...

Lue koko blogi
Jenni Hoikkanen

2 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

S-ryhmä on suurin yksityinen työnantaja Suomessa – meillä on yli 40 000 työntekijää, 19 osuuskauppaa ja noin 2000 toimipaikkaa ympäri maan. Kun päätimme ennen koronapandemiaa ryhtyä uudistamaan yhteistä digitaalista työympäristöämme, päädyimme lopulta...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Kasvu vaatii herkkyyttä kuunnella

Uskon siihen, että sattuma suosii valmistautunutta mieltä. Kun yrityksen kehitystä tai omaa työuraa peilaa taaksepäin, on tarina helpompi nähdä johdonmukaisena ja eheänä kokonaisuutena. Usein arki on kuitenkin täynnä pienempiä ja isompia mutkia,...

Lue koko blogi
Tuula Lehto, Pihlajalinna

1 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Viestintä luo arvoa joka hetki – Pihlajalinnan viestinnän teesit menestyksen rakentamiseen

Pihlajalinnassa viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamista, eikä vain viestintäyksikön vastuulla. Jokaisella on rooli yhtiön kestävän tulevaisuuden ja menestyksen matkalla. – Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Pihlajalinna 

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miksi luovuudesta kannattaa maksaa B2B-markkinoinnissa?

Kun 20 vuotta sitten opiskelin medianomiksi, menin tutustumaan suureen mainostoimistoon, jonka luova johtaja kuvaili työpäiväänsä: “Poltan röökiä ja potkin kiviä samalla, kun ideoin. Parhaat ideat saan yleensä vessassa istuessani.” Hän esitteli...

Lue koko blogi
Kuvassa kirjoittaja ja viestinnän asiantuntija Emma-Reetta Hämäläinen ja Aava & Bangin toimitusjohtaja Vilja Laaksonen

2 minuutin lukuaika

Teknologian jumalointi nostaa esille vastavoiman – inhimillisen vuorovaikutuksen

Jos haluamme rakentaa psykologisesti turvallista ja monimuotoista organisaatiokulttuuria sekä hyvinvoivaa työelämää, meidän tulisi puhua enemmän ihmisten perustarpeista ja vuorovaikutusosaamisesta. Samalla rakennamme perustaa vahvoille instituutioille ja...

Lue koko blogi
Työntekijä tekee sisältömarkkinointia ja julkaisee blogin

3 minuutin lukuaika

Sisältömarkkinoijan 5 salaista asetta

Tökkiikö sisällön tekeminen? Vai onko ideoita vaikka muille jakaa, mutta aika ja osaaminen toteutukseen puuttuu? Mistä sisällöntuotannossa kannattaa lähteä liikkeelle?

Lue koko blogi
Hanna-Riikka Ilkka kertomassa markkinointistrategiasta

2 minuutin lukuaika

Miten valita oikea B2B-markkinointistrategia?

Markkinointistrategian rakentamiseen liittyvän blogisarjan ensimmäisessä osassa Näin teet resurssiviisaan myynti- ja markkinointistrategian vuodelle 2024 käsittelin myynnin ja markkinoinnin roolitusta ja ihanneasiakkaan (ICP) määrittelyä. Nämä perusasiat...

Lue koko blogi
Copywriter Saara varmistaa, että markkinointiteksti on hakukoneoptimointu

3 minuutin lukuaika

Sisällön hakukoneoptimointi askel askeleelta – tee ainakin nämä!

Sisällön hakukoneoptimointi eli tuttavallisemmin SEO (Search Engine Optimization) auttaa asiakastasi löytämään sivullesi ja kasvattaa myynnin mahdollisuuksia. Sisällön hakukoneoptimointi todella siis kannattaa! Jos SEM, SEO ja SEA ovat vieraita...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Saako tunnustaa, jos mokaa? Psykologisesti turvallisessa työyhteisössä on tilaa virheille

Mitkä asiat vaikuttavat siihen, että työssä on hyvä olla? Paljon puhutaan esimerkiksi psykologisesta turvallisuudesta. Työterveyslaitos kuvaa sivuillaan psykologista turvallisuutta tilana työyhteisössä, jossa jokainen voi tuoda esiin mielipiteitään ja...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

5+1 askelta toimivaan tekoälystrategiaan

Järjestimme pari viikkoa sitten webinaarin aiheella “Hyvästi tekoälyhype, tervetuloa tekoälystrategia ja webinaarin suosio yllätti meidät täysin. Tiesimme kyllä, että tekoäly ja erityisesti sen hyödyntäminen markkinoinnissa on nyt kirjaimellisesti...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miksi myös globaalit yritykset tarvitsevat yhteiset työyhteisöviestinnän periaatteet?

“Meillä on niin ainutlaatuinen organisaatio ja toimimme eri maissa, ei meillä voi olla kaikille yhteisiä periaatteita.” Tämä pitää osittain paikkansa: jokainen organisaatio on uniikki – niin kuin yksilökin. Jokaisen työyhteisön, myös globaalisti...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Asiakaskokemuksen mittaaminen B2B-liiketoiminnassa – mitä, miksi ja miten?

Moni yritys kuvittelee yhä myyvänsä tuotteita tai palveluita, vaikka tosiasiassa asiakkaat ostavat kokemuksia. Erinomainen asiakaskokemus vaikuttaa myönteisesti asiakastyytyväisyyteen, asiakassuhteen kestoon ja suositteluun. Parhaimmillaan asiakaskokemus...

Lue koko blogi
Työntekijä tekee suunnitelmallista sisällöntuotantoa ja kirjoittaa blogia

2 minuutin lukuaika

Parhaat keinot lisätä järjestelmällisyyttä ja suunnitelmallisuutta sisällöntuotantoon

Markkinointi on alana jatkuvasti muuttuva ja sisällöntuotannon aiheet voivat olla hyvinkin vaativia. Siksi on sitäkin tärkeämpää pitää ne asiat selkeinä ja yksinkertaisina, jotka suinkin voi. Toivottavasti näistä vinkeistä on apua siinä.

Lue koko blogi
nainen istuu pöydän ja tietokoneen ääressä

2 minuutin lukuaika

Millainen on myynnin ja markkinoinnin huipputiimi vuonna 2024?

“Ketä kiinnostaa tiimin rakentaminen, kun myynnin tulokset tehdään kuitenkin toimenpiteillä?” “Kyllä se tulosten rakentaminen pitää lähteä suorituksen johtamisesta ja mittaamisesta.” 

Näin mekin erehdyimme ajattelemaan pari vuotta sitten, kun...

Lue koko blogi
Tekoäly ja tekijänoikeudet, ihminen työskentelemässä tietokoneella

2 minuutin lukuaika

Tekoäly ja tekijänoikeudet markkinoinnissa – uudet säännöt luovalla alalla

Kuten aiemmassa blogissani kirjoitin, tuo suuri voima mukanaan suuren vastuun. Tekoäly on tuonut markkinointiin kiehtovia mahdollisuuksia, mutta samalla se on herättänyt loputtoman määrän vielä vastaamatta olevia kysymyksiä tekijänoikeuksiin liittyen....

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Mikä ihmeen nurturointi? B2B-myynnin liidien hoivaaminen automaation keinoin

Kirjoitin aiemmassa blogissani, mistä liidien generoinnissa ja nurturoinnissa on kyse ja miten liidejä käytännössä hoivataan. Suosittelen lukemaan ensin osan 1, sillä tässä blogissa syvennymme siihen, miten hyödynnät automaatiota liidien nurturoinnissa.

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Yli 70 tuhatta tuntia yritysten kehittämistä – valmennusvuosi 2023 paketissa

Viime vuosi oli täynnä muutoksia niin markkinassa kuin maailmalla, mikä vaikutti vääjäämättä myös meidän toimintaamme – vuonna 2023 kehitimme paljon uutta uutta siis itsekin. Tämä pitää sisällään kymmeniä valmennuksia, satoja valmennettuja yrityksiä,...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Threads B2B-markkinoijille – uhka vai mahdollisuus?

Facebookin, Instagramin ja WhatsAppin taustayhtiö Meta julkaisi heinäkuussa 2023 uuden Threads-sovelluksen, joka keräsi heti julkaisunsa jälkeen vain parissa päivässä yli 70 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti. Tietosuojasääntelyn takia sovellus...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Uusi tutkimus nostaa esiin kestävän kasvun trendit ja haasteet

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus paljastaa kestävän kasvun tärkeimmät teemat vuodelle 2024 – kannattavan liiketoiminnan keskiössä on vastuullisen työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtaminen. Työyhteisöissä tarvitaan uudenlaista osaamista,...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Markkinoinnin 3 tärppiä asiakaspitoon

Epävarmuus ja muuttuvat markkinat tekevät olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpitämisestä ja vahvistamisesta keskeisen strategisen tavoitteen B2B-liiketoiminnassa. Haastava taloustilanne korostaa entisestään asiakaspidon merkitystä ja tässä yhteydessä...

Lue koko blogi
Sampo Soininen – digitaalisen markkinoinnin tiiminvetäjä

3 minuutin lukuaika

SEO: kaikki, mitä sinun on ostajana ymmärrettävä

Kun ostat SEO-palvelua eli hakukoneoptimointia, sinun ei tarvitse tietää kaikkea itse optimoinnin yksityiskohdista. Sen sijaan sinun on tärkeää ymmärtää, mitä ostat, jotta saat rahoillesi oikeasti vastinetta. Tämän blogin lukemalla saat hyvän käsityksen...

Lue koko blogi
Eveliina Vähä-Ruka

3 minuutin lukuaika

Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun – tekoälyn eettisyys markkinoinnissa

Kollegani Sampo kirjoitti aiemmin blogiimme tekoälyn (AI) ja erityisesti Chat GPT:n käytöstä markkinoinnissa. Tekoälyn soveltaminen markkinoinnissa ja myynnissä on jo muuttanut ja muuttaa jatkuvasti työskentelytapojamme – käyttäähän jokainen moderni...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Lämmin kiitos vuodesta 2023, aika suunnata katseet ensi vuoteen!

Vaikka vuotta on vielä jäljellä, alkaa katse hiljalleen siirtyä kohti vuoden koontia. Usein vuodenvaihde on aikaa, jolloin peilataan kulunutta vuotta ja asetetaan uusia tavoitteita. Myös Aava & Bangin somekanavat hiljenevät hiljalleen joulun viettoon,...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Näin teet resurssiviisaan myynti- ja markkinointistrategian vuodelle 2024

Hyvä B2B-markkinointistrategia sisältää tavoitteet (liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin tavoitteet sekä tavoiteposition), kohderyhmät, keinot, kanavat ja resurssit. Kantavana ajatuksena näitä asioita pohtiessa tulisi olla älykäs ja resurssiviisas...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Mikä ihmeen nurturointi? Liidien generoinnista liidien hoivaamiseen

Usein markkinoinnin tärkein tavoite on tuottaa myynnille lisää laadukkaita, valittua kohderyhmää edustavia liidejä. Tällöin markkinointi tahkoo kovasti töitä sen eteen, että myynnin putkeen saadaan lisää liidejä ja myynnissä puolestaan paiskitaan...

Lue koko blogi
Lapset mukaan töihin -päivä

1 minuutin lukuaika

Kun yrityskulttuuri on aidosti monimuotoinen, voi siihen kiinnittyä eri elämäntilanteissa

Monimuotoisuutta voi ilmentää työyhteisön toimintatavoissa, arvoissa ja kulttuurissa monella eri tavalla. Lapset mukaan töihin -päivä 24. marraskuuta on niistä yksi, ja me Aava & Bangilla olemme olleet mukana kampanjassa jo usean vuoden ajan....

Lue koko blogi
Aava & Bangin työntekijät pohtimassa työelämän resilienssiä

2 minuutin lukuaika

Parempaa työelämää etsimässä: työhyvinvointia resilienssin vahvistamisella

Google löytää 0,21 sekunnissa sanalle resilienssi 97 700 hakutulosta. Kyseessä ei siis missään nimessä ole uudenkarhea aihe, josta ei olisi jo kirjoitettu. Mutta miten resilienssiä voitaisiin vahvistaa ja miten yritys pystyisi tässä tukemaan yksilöä?...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Ihmisläheistä johtamista rakentamassa

Eilen järjestettiin järjestyksessään ensimmäinen HumanPower23 – Ihmisläheinen työelämä -gaala, jossa palkittiin ihmisläheisen työkulttuurin parissa työskenteleviä yrityksiä, yhteisöjä ja yksilöitä. Ilokseni voin kertoa, että myös me Aava & Bangilla...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Sisäinen viestintä tekee organisaatiokulttuurista totta

Organisaatiokulttuuri ei tapahdu ja herää eloon ilman ihmisten välistä vuorovaikutusta. Kulttuuria mystifioidaan turhaan, vaikka arjessa se on perustekemistä – sisäistä viestintää, strategisia valintoja ja systemaattisia toimenpiteitä.

Lue koko blogi
käsi kirjoittaa paperille

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang työelämään tutustumisen mahdollistajana - TET-harjoittelijan näkökulma

Meillä oli viime viikolla ilo vastaanottaa TET-harjoittelija toimistollemme. Työelämään tutustuminen on tärkeä osa opintoja ja uskomme siihen, että uusi ihminen tuo tullessaan uusia, tervetulleita ajatuksia. Siksi haluamme aina mahdollisuuksien tullen...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Maksulliset Facebook ja Instagram – kannattaako mainostajan huolestua?

Viime viikolla Meta julkaisi Facebookista sekä Instagramista maksulliset versiot EU-maissa (EU, EEA ja Sveitsi). Lähes 13 euron kuukausimaksulla voi nyt käyttää Instagramia ja Facebookia ilman mainoksia. Molempien mainoksia sisältäviä versioita käyttäjät...

Lue koko blogi
Aava & Bangin brändistrategi Mika Kihlakasti toimistolla

3 minuutin lukuaika

Ollaaks yhes? Brändistrategia ja markkinointi muutostilanteissa

Olen kuullut väitteen, että kaikki yritykset eivät tarvitse brändistrategiaa, vaan pelkän markkinointistrategian tai markkinointisuunnitelman. Väitän, että kyseessä on kuitenkin enemmän terminologinen kysymys. 

Oli yrityksen tilanne mikä tahansa, on joka...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Visiona olla alan johtava toimija? 3 syytä heittää itsekeskeiset visiot ja missiot romukoppaan vuonna 2024

Tänäkin syksynä useampi yritys uudistaa strategiaansa. Johtoryhmissä ja hallituksissa pohditaan kuumeisesti, miten rakentaa voittava strategia. Keinoja ja teorioita tähän on monia, mutta voittava strategia on mielestäni se, joka ei jää pöytälaatikkoon....

Lue koko blogi
tekoäly markkinoinnissa

3 minuutin lukuaika

Tekoäly markkinoinnissa – mullistavin muutos sitten internetin keksimisen

Tekoäly markkinoinnissa ei ole ohimenevä ilmiö. Se ei myöskään ole tapa “huijata” työssä. Mitä enemmän perehdyt siihen, sitä enemmän löydät mahdollisuuksia sen hyödyntämiseen myös omassa liiketoiminnassasi. Tässä blogissa kuulet lisää siitä, mikä...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Millaista on mieleenpainuva, erottuva ja nykyaikainen kuntamarkkinointi?

Mielikuvat ja maine ovat tärkeä tekijä asuinpaikan, yrityksen sijainnin tai lomakohteen valinnassa. Viestintä on menestystekijä, jonka avulla voidaan rakentaa positiivista imagoa ja vahvistaa hyvää mainetta. Kunta- tai kaupunkibrändi ei kuitenkaan ole...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Kenen äänen tulisi kuulua arvojen määrittelyssä ja kirkastamisessa?

Blogisarjan ensimmäisessä osassa pohdimme arvotyöstön synnyttämiä tunteita ja ristiriitoja. Tässä blogissa keskitymme siihen, kenen tai keiden äänten tulisi olla erityisen kuuluvia, kun arvoja määritellään ja työstetään.

Lue koko blogi
Aava & Bang ja Kuubi palkittiin Vega Digital Awardsissa. Kuvassa A&B tiimiä.

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang ja Kuubi ykkössijalle Vega Digital Awardsissa Metson videotuotannolla

Saimme kuulla viime viikolla upeita uutisia, kun yhteistyössä Kuubin kanssa toteutettu Metso Lokotrack® EC Range Teaser -videotuotanto palkittiin kansainvälisissä Vega Digital Awardseissa kultaisella pystillä. 

Palkittu video on tehty yhteistyössä Kuubin...

Lue koko blogi
Markkinoinnin ja myynnin rakkaus rakentuu arjen yhteisistä pelisäännöistä

3 minuutin lukuaika

Markkinoinnin ja myynnin rakkaus rakentuu arjen yhteisistä pelisäännöistä

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassakeskityimme nykytilan tunnistamiseen ja yhteisten tavoitteiden asettamiseen. Toisessa osassa puolestaan kävimme läpi ihanneasiakkaan määrittelyä sekä liidien...

Lue koko blogi
Verkkopalveluista vastaava strategi Juha Tyrni Aava & Bangin toimistolla

2 minuutin lukuaika

Saisiko olla nettisivut vai verkkopalvelu? Näiden neljän tukijalan varaan rakennat laadukkaan verkkopalvelun

Verkkosivusto, tai paremminkin verkkopalvelu, on keskeinen osa jokaisen organisaation läsnäoloa verkossa. Verkkopalvelut voidaan kuitenkin toteuttaa lukemattomin eri tavoin, erittäin laajalla skaalalla. On selvää, että muutaman alasivun laajuiseen...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Sotkevatko arvot bisneksen?

Miksi keskustelu arvoista herättää niin paljon tunteita, pelkoja ja ristiriitoja työyhteisöissä? Työyhteisön kulttuuri nojautuu työpaikan arvoihin – joko niihin kirjoittamattomiin tai yhdessä sovittuihin. Jonkinlaiset arvot toiminnassa kuitenkin aina...

Lue koko blogi
Koko Aava & Bangin henkilöstö yhdessä elokuisen kickoff päivän yhteydessä

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang sai tunnustusta yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista Great Place to Work® -listauksessa.

Systemaattinen ja pitkäjänteinen työ vahvan yrityskulttuurin rakentamiseksi näkyy Aava & Bangin menestyksessä Great Place to Work® Euroopan parhaat työpaikat 2023 -listauksessa. Sijoituimme 30:nneksi tänään julkaistussa listauksessa ja kokonaisuudessaan...

Lue koko blogi
Katja Asikainen markkinoinnin mittaaminen

2 minuutin lukuaika

Markkinointijohtaja, tämän yksinkertaisen mallin avulla onnistut markkinoinnin mittaamisessa

Mittaamisen pyhä yksinkertaisuus – vai sittenkin monimutkaisuus? Markkinoinnin ja viestinnän mittaaminen on mennyt viimeisen 10 vuoden aikana valovuosia eteenpäin tiedon läpinäkyvyydessä, automaatioissa ja datan saatavuudessa, ja silti painimme yhä...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Rakenna ajatusjohtajuutta viestinnän voimalla

Ajatusjohtajuus tuottaa suomenkielisellä haulla tällä hetkellä noin 5 600 tulosta ja sen englanninkielinen vastine thought leadership noin 61 miljoonaa hakutulosta. Merkittävää on, että vaikka ajatusjohtajuutta (tai ajatusten johtajuutta) on tutkittu...

Lue koko blogi
Google Analyticsin käyttö

3 minuutin lukuaika

Kolmas kerta toden sanoo – mikä on EU-U.S. Data Privacy Framework ja voiko Google Analyticsia käyttää?

Miksi Google Analytics on ollut laiton EU:ssa?

Viime vuosina ollaan käyty aktiivista keskustelua henkilötietojen siirrosta Yhdysvaltojen ja EU:n välillä. Heinäkuussa 2020 EU:n tuomioistuin antoi päätöksen, joka kumosi silloisen Privacy Shield -sopimuksen...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Myynnin vai markkinoinnin vastuulla? Sujuva yhteispeli johdattaa asiakasta kohti kauppoja

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa keskityimme nykytilan tunnistamiseen ja yhteisten tavoitteiden asettamiseen. Toisessa osassa puolestaan kävimme läpi ihanneasiakkaan määrittelyä sekä liidien...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Miten pidät huolta brändistäsi? 3 tehokasta vinkkiä brändinhallintaan

Brändin luominen tai sen päivitys on vasta alku – sen jälkeen alkaa arki. Ja arjessa totuus punnitaan. Brändi ei ole staattinen, vaan jatkuvasti kehittyvä, kuten yrityksen liiketoimintakin. Varsinkin kasvavassa yrityksessä ajaudutaan helposti...

Lue koko blogi
Vilja Laaksonen kertoo kestävästä kasvumarkkinoinnista

2 minuutin lukuaika

Yhdessä olemme enemmän – kestävän kasvun mindsetiä rakentamassa

Peruspelissä voi ja pitää kehittyä. Tästä olemme puhuneet tiimin kanssa elokuussa, kun olemme käynnistäneet uutta kautta koko työyhteisön Kickoffin ja muiden kohtaamisten merkeissä. On tärkeää innostua kehittämisestä. On jopa helppoa innostua uusista...

Lue koko blogi
vuorovaikutus työyhteisössä

2 minuutin lukuaika

Muutoskykyisissä työyhteisöissä kannustetaan kaikkia vuorovaikutustaitojen kehittämiseen

Työelämässä ja työpaikoilla tapahtuu paljon muutoksia nyt ja tulevaisuudessa, ja ne koskettavat erikokoisia yrityksiä ja organisaatioita alasta riippumatta. Usein muutosviestintä keskittyy, toki ymmärrettävästi, viestintäkanaviin, vastuisiin ja...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Kestävä kasvu rakentuu sisältä vahvan brändin, myynnin ja markkinoinnin yhteispelin ja kirkkaan strategian varaan

Kevät on ollut meille Aava & Bangilla uudistumisen aikaa, kun yhdistyimme markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Sen lisäksi, että meillä on uusia upeita työkavereita, on meillä yhdistymisen myötä nyt yhä syvempi ymmärrys ja näkymä B2B-kohderyhmää...

Lue koko blogi
Aava & Bang kesälukemista markkinoinnista

1 minuutin lukuaika

#kesälukemista: Tutustu ainakin näihin markkinoinnin lukuvinkkeihin!

Kesä on täällä ja Aava & Bang lomailee, mutta ei huolta! Olemme koonneet tähän blogiin mielenkiintoisia lukuvinkkejä markkinoinnin eri aihealueista myös kesän ajalle. Kiinnosti sinua sitten esimerkiksi digimarkkinoinnin salat tai sisältä vahvan...

Lue koko blogi
työntekijä tekee töitä tietokoneella

1 minuutin lukuaika

Digimarkkinointi tutuksi: Digimarkkinointistrategia - mitä ja miksi?

Ilman suunnitelman tekemistä digimarkkinoinnin aloittaminen olisi jopa liian helppoa. Digimarkkinointistrategia on dokumentti, joka ohjaa tavoitteellista tekemistä. Digimarkkinointi tutuksi -blogisarjan kolmannessa osassa avaamme, mikä...

Lue koko blogi
Kaksi Aava & Bangin työntekijää työskentelemässä tietokoneen äärellä ja tekemässä digimarkkinointia

2 minuutin lukuaika

Digimarkkinointi tutuksi: Digimarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit

Kuten jo tämän blogisarjan ensimmäisessä osassa totesimme, digimarkkinoinnin hienous piilee siinä, että kaikki toimenpiteet ovat oikeasti mitattavissa ja markkinoinnin ROI (return on investment) helposti laskettavissa. Digimarkkinointi ei siis ole...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Tuloksia IMAGO-valmennuksesta: Työnantajakuvan rakentaminen alkaa yrityksen sisältä

Työvoimapula ja kilpailu osaajista ovat tällä hetkellä ajankohtaisia haasteita yrityksille. Tähän kysymykseen on tartuttu myös valtakunnallisessa IMAGO-hankkeessa, jossa pyritään vahvistamaan yritysten osaamista vahvan ja monimuotoisen...

Lue koko blogi
Työntekijä tarkastelee digimarkkinoinnin tuloksia tietokoneella

1 minuutin lukuaika

Digimarkkinointi tutuksi: Tehokkuutta tekemiseen digimarkkinoinnilla

Digimarkkinoinnin trendi jatkaa kasvuaan, eikä ihme, sillä se palvelee entistä valveutuneemman yleisön tiedonnälkää. Digimarkkinointi tutuksi on kolmen blogin sarja, jossa sukellamme pintaa syvemmälle digimarkkinoinnin maailmaan. Ensimmäisessä osassa...

Lue koko blogi
Työnantajamielikuvan asiantuntijat Minna ja Hanna-Riikka

5 minuutin lukuaika

Työnantajamielikuvan rakentaminen markkinoinnin keinoin

Työnantajamielikuvan rakentaminen on noussut viimeistään nyt yritysten työpöydille. Eikä turhaan, sillä tulevaisuudessa uhkaavaa työntekijäpulaa voidaan pitää yhtenä isoimpana kasvun esteenä jopa koko yhteiskunnan tasolla. Mutta mitä...

Lue koko blogi
Hiilijalanjäljen jäljillä: Kuinka yrityksesi voi pienentää hiilijalanjälkeä ja viestiä siitä oikein?

3 minuutin lukuaika

Hiilijalanjäljen jäljillä: Kuinka yrityksesi voi pienentää hiilijalanjälkeä ja viestiä siitä oikein?

Nyt kun olemme jo perehtyneet hiilijalanjälkeen kahden blogin verran, on aika  siirtyä sanoista tekoihin. Kysyimme ilmastoasiantuntijalta konkreettisia vinkkejä yrityksen hiilijalanjäljen kutistamiseen sekä aihepiiristä viestimiseen.

Lue koko blogi
Hiilijalanjäljen jäljillä: Esimerkkiyrityksenä esimerkillinen Wunderdog

2 minuutin lukuaika

Hiilijalanjäljen jäljillä: Esimerkkiyrityksenä esimerkillinen Wunderdog

Tässä artikkelissa pääsemme porautumaan hiilijalanjälkeen esimerkkiyrityksen, konsulttitoimisto Wunderdogin kautta. Mikä heitä motivoi hiilijalanjäljen laskentaan ja millaisia ajatuksia se herätti?

Lue koko blogi
Mitä yrityksen tulisi tietää hiilijalanjäljestä ja sen laskemisesta?

2 minuutin lukuaika

Hiilijalanjäljen jäljillä: Mikä siinä mietityttää ja mitä siitä tulee tietää?

Jotta oppisimme itsekin lisää yrityksen hiilijalanjäljestä ja sen laskemisesta, päätimme perehtyä aiheeseen blogisarjan muodossa. Jos aihe kiinnostaa myös sinua, tule matkaan mukaan oppimaan!

Lue koko blogi
Kenelle markkinointi- ja viestintätoimisto Aava & Bang on oikea kumppani?

2 minuutin lukuaika

Kenelle uusi Aava & Bang on paras kumppani?

Kerroimme Aava & Bangin uuden brändin lanseerauksen yhteydessä, että uudistunut Aava & Bang yhdistää asiakkailleen syvän työntekijä- ja asiakasymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen. Lupaamme asiakkaidemme...

Lue koko blogi
Vetävää markkinointia ja pitäviä vaikutuksia, uusi Aava & Bang

2 minuutin lukuaika

Vetävää markkinointia & pitäviä vaikutuksia, uusi Aava & Bang on täällä!

Aava & Bangin ja Bermudan yhdistymisen myötä kääntyi uusi sivu myös Aava & Bangin tarinassa ja tänään pääsemme tuomaan näkyväksi ja kuuluvaksi sen, minkä parissa olemme jo useamman kuukauden ajan työskennelleet.

Lue koko blogi
Mikä on sisältösuunnitelma?

2 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Systemaattisempaa sisällöntuotantoa sisältösuunnitelman avulla!

Markkinoinnin sisältösuunnitelma on toimiva työkalu, kun halutaan viedä sisältömarkkinointistrategiassa määritellyt asiat käytäntöön. Blogisarjamme viimeinen osa vastaa kysymykseen: mikä on sisältösuunnitelma? Sisältösuunnitelman avulla...

Lue koko blogi
Sisältömarkkinointistrategia

1 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Sisältömarkkinointistrategia antaa tekemiselle oikean suunnan

Jotta pystyt tekemään kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältömarkkinointia, tarvitset sen pohjaksi sisältömarkkinointistrategian. Blogisarjamme kolmannessa osassa poraudumme sisältöstrategian ytimeen – mitä se on ja mitä hyötyjä sen tekeminen tuo? Kuten jo...

Lue koko blogi
Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit

2 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit

Sisältömarkkinointi on parhaimmillaan hyvinkin tuloksellista. Tulosten saaminen vaatii kuitenkin tavoitteiden asettamista ja niiden toteutumisen mittaamista. Tässä blogisarjan toisessa osassa kerromme, miten tämä kokonaisuus rakentuu.Markkinointi on aina...

Lue koko blogi
Mitä on sisältömarkkinointi?

2 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Mitä on sisältömarkkinointi?

Jos olet törmännyt termiin sisältömarkkinointi, mutta et ole aivan varma siitä, mitä se tarkoittaa tai mitä hyötyä siitä on, nyt voit helposti päivittää tietosi. Aloitimme neljän blogin sarjan sisältömarkkinoinnista, joista ensimmäisessä keskitymme...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Tee asiantuntemuksestasi ostettavaa: 5 tapaa tuotteistaa B2B-palveluita

Monessa yrityksessä sekä asiantuntemus että palveluiden räätälöitävyys ja monimuotoisuus ovat huippuluokkaa. Kuitenkin asiakkaalle niiden hahmottaminen, vertaileminen ja ostaminen voi olla erittäin haastavaa. Sitä hitaampi ostoprosessi, mitä suurempi on...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Yhdistymisen anatomia: kokemuksia ja tuloksia yritysjärjestelystä

Siitä on nyt noin 80 päivää, kun Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyivät Aava & Bangin nimen alle. Silloin viestimme, että haluamme tehdä yhdistymisen poikkeuksellisen hyvin. Tunnistamme, että usein yhdistyminen epäonnistuu tai...

Lue koko blogi
Drupal 7:n elinkaari päättyy pian

2 minuutin lukuaika

Drupal 7:n elinkaari päättyy pian – on aika toimia

Onko verkkosivustonne alustana Drupal 7? Suosittelemme korvaajaksi helppokäyttöistä WordPressiä tai HubSpotia, jotka molemmat taipuvat monipuolisesti erilaisiin vaatimuksiin.

Lue koko blogi
Myynnin ja markkinoinnin koulutus

1 minuutin lukuaika

Uusi maksuton markkinoinnin, myynnin ja digitaalisen asiakaskokemuksen koulutusohjelma on täällä!

Haluatko kehittää monikanavaista, odotukset ylittävää asiakaskokemusta? Onko sinulla osaamista ottaa markkinoinnin uusimmat keinot sekä työkalut haltuun? Haluatko oppia myynnin ja markkinoinnin yhteispelin salat? Nyt kannattaa jatkaa lukemista. 

Lue koko blogi
Google Tag Manager

4 minuutin lukuaika

Näin teet verkkosivuistasi tehokkaammat ja nopeammat – onko Google Tag Manager tuttu?

Kuinka saada asiakkaat pysymään verkkosivustolla? Datan keräämisen ja tulosten saavuttamiseksi verkkosivuston toimivuudella ja tagien oikeanlaisella käytöllä on ratkaiseva merkitys. Kerromme nyt kaiken Google Tag Managerista ja verkkosivuston...

Lue koko blogi
Tone of voice eli äänensävy

1 minuutin lukuaika

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?

Helmeilevä, ryhdikäs, viipyvä. Sommelieriltä viinin kuvailu sujuu luonnostaan, mutta kaikille se ei ole yhtä helppoa. Vastaavasti, yrityksen perustajilla brändin mielikuva saattaa olla selkeänä mielessä, mutta kuinka nuo ajatukset saadaan iskostettua...

Lue koko blogi
Kriisiviestintäkin on sisäistä viestintää

3 minuutin lukuaika

Mainekriisit syntyvät yhä useammin huonosta työntekijäkokemuksesta

(Sosiaalisessa) mediassa nähdyt työntekijöiden purkaukset omasta työpaikastaan ovat haastaneet monen johtajan ja työyhteisön työnantajabrändin uskottavuuden julkisuudessa. Sen tarkemmin taustoja tietämättä on vaikea ottaa kantaa siihen, mikä on ollut...

Lue koko blogi
Markkinoinnin ulkoistaminen

2 minuutin lukuaika

Tehoa markkinointiin ulkoistamalla

Selatessa eri organisaatioiden markkinoinnin ja viestinnän työpaikkailmoituksia syntyy helposti kuva, että (usein organisaation ainoan) markkinointi-ihmisen pitäisi osata kaikki, mikä maan ja taivaan välillä liittyy markkinointiin ja viestintään. Pitäisi...

Lue koko blogi
Kuvitettu kuva, jossa näkyy polku läpi rekrykoulutuksen – aina haastattelusta valmennuksen kautta työsopimuksen solmimiseen.

2 minuutin lukuaika

Työtä, jolla on tarkoitus – miten loimme 300 markkinoinnin työpaikkaa viidessä vuodessa?

Suomalaisten pk-yritysten perisynti on se, ettei markkinointiin uskalleta, osata tai ehditä panostaa tarpeeksi. Markkinointi saattaa olla toimitusjohtajan harteilla tai sitä tehdään silloin, kun muilta töiltä ehditään: kevyt kampanja siellä, somepostaus...

Lue koko blogi
Kuvitettu kuva, jossa valmentaja valmentaa markkinoinnin osaajia

3 minuutin lukuaika

Yli 4000 tuntia markkinoinnin valmennusta – mitä saimme aikaan?

Aava & Bangin visio on tehdä suomalaisista maailman paras markkinointikansa. Tämän yhteisen unelman eteen teemme töitä vuoden jokaisena päivänä. Valmennusohjelmissamme markkinoinnin ilosanomaa viedään eteenpäin yksi yritys ja markkinoinnin osaaja...

Lue koko blogi
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus, Vilja Laaksonen

2 minuutin lukuaika

Johda parempaa työntekijä- ja asiakaskokemusta

Muuttuva maailma, globaali kilpailu ja poikkeusajat haastavat organisaatioita työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisessa. Viime kuukausina on puhuttu kiihtyvään tahtiin tekoälystä ja sen tuomista mahdollisuuksista ja uhkakuvista. Samaan aikaan on...

Lue koko blogi
Miten luovuus syntyy?

2 minuutin lukuaika

Miten luovuus syntyy?

Mitä luovuus on? Kysymys on mielenkiintoinen, mutta lopulta melko merkityksetön. Oleellista on miten luovuuden lähteille pääsee – miten idea kalastetaan mielen pohjattoman syvästä lammesta? Laittakaa kumisaappaat jalkaan ja ottakaa onkivirveli käteen,...

Lue koko blogi
Mitä on suppilomainonta?

3 minuutin lukuaika

Suppilomainonta kuljettaa käyttäjän askel kerrallaan kohti konvertoitumista

Markkinointiautomaatio, monikanava- ja suppilomainonta ovat nykyään kuumia aiheita markkinointitoimistojen ja verkkokauppiaiden keskuudessa. Nuo aiheet liittyvät kohtuullisen vahvasti toisiinsa, mutta blogissani tutustumme tarkemmin näistä jälkimmäiseen,...

Lue koko blogi
Työelämätaidot

2 minuutin lukuaika

Aatteleppa omalle kohalles – viisi vinkkiä arkipäivän empatiaan

Kyky ymmärtää ja asettaa itsensä toisen asemaan ovat välttämättömiä taitoja, kun työskennellään ihmisten kanssa, olipa ammattisi oikeastaan mikä tahansa myyjästä lääkäriin tai sähköasentajasta graafikkoon. Kuukausia takaperin luin organisaatiokonsultti...

Lue koko blogi
 Aava & Bang mukana Agency Image 2023 – Top 10 -listalla!

1 minuutin lukuaika

Näillä markkinointiviestintäalan toimistoilla on paras imago alan ammattilaisten keskuudessa – Aava & Bang mukana Agency Image 2023 – Top 10 -listalla!

Kauppalehti on julkaissut Regin Vuoden Toimisto -tutkimuksen Agency Image 2023 – Top 10 -listan ja iloksemme pääsemme kertomaan teille, että Aava & Bang on mukana joukossa, johon on listattu alan ammattilaisten mielikuvissa parhaan imagon omaavat...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Hakukoneoptimoinnin vaikutus hakusanamainontaan – miksi kannattaa panostaa molempiin?

Kumpaa pitäisi tehdä – hakusanamainontaa vai hakukoneoptimointia? Vai pitäisikö sittenkin tehdä molempia? Tähän pohdintaan ja tärkeysjärjestyksen valintaan törmää usein, kun yritykset miettivät kumpaan koriin pitäisi munat laittaa, vai pitäisikö...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Lämmin kiitos kuluneesta vuodesta!

Vaikka vuotta on vielä jäljellä, voi jo nyt todeta, että vuosi on ollut yksi tapahtumarikkain Aava & Bangin historiassa. Eikä vähiten tuoreiden uutisten johdosta, jotka julkaisimme viime viikolla. Pääsemme aloittamaan vuoden 2023 uudella kokoonpanolla,...

Lue koko blogi
Ihminen selaa kuvia

1 minuutin lukuaika

5 syytä, miksi Pinterest on tehokas markkinoinnin työkalu

Avaat Pinterestin ja sukellat kauniiseen kuvavirtaan. Klikkaat yhtä kuvaa, saat ehdotuksena lisää kiinnostavia kuvia, ja klikkaat seuraavaa kuvaa. Muutaman tunnin kuluttua havahdut siihen, että sinut on kuljetettu syvälle Pinterestin visuaaliseen...

Lue koko blogi
Markkinointitoimisto Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyvät

1 minuutin lukuaika

Markkinointitoimistot Aava & Bang ja Bermuda yhdistyvät

Markkinointitoimisto Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyvät 3.1.2023 Aava & Bangin nimen alle. Yhdistymisen myötä yrityksen liikevaihto on noin 6 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 80 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miksi tuotteistaa palvelut ennen verkkosivu-uudistusta?

Verkkosivu-uudistus on prosessi, johon voi haaskata mielettömästi aikaa ja rahaa. Onnistuneen verkkopalvelu-uudistuksen tärkein ainesosa on kohderyhmälähtöinen tuotteistustyö. Tällöin sivusto pystytään suunnittelemaan ja rakentamaan kohderyhmäsi...

Lue koko blogi
Miten tapahtuu ideaaliasiakkaan valinta?

2 minuutin lukuaika

Liidien määrästä liidien laatuun – näin määrittelet ideaaliasiakkaan

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa kävimme läpi yhteisten tavoitteiden määrittämistä – yhteispeli alkaa yhteisestä ymmärryksestä. Seuraava tärkeä askel on varmistaa, että myynti ja markkinointi puhuvat...

Lue koko blogi
nainen tuotteistamassa, tuotteistustyöpaja

2 minuutin lukuaika

Tuotteista tai kuole – varmista paikkasi asiakkaan digitaalisella ostopolulla

Asiakkaiden ostoprosessi on digitalisoitunut pysyvästi. Gartnerin tutkimuksen mukaan 77 % B2B-ostajista kokee ostoprosessin vaikeaksi ja monimutkaiseksi. Vain 17 % tapaa palvelun tai ratkaisun tuottajan osana tiedonhankintaa, loput hankkivat tiedon...

Lue koko blogi
työyhteisöviestintä

3 minuutin lukuaika

Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin apulaistietosuojavaltuutettu määräsi yritysten muuttamaan tapaa ilmoittaa evästeiden käytöstä sivustollaan. Kantelumäärät laittomista evästebannereista ovat...

Lue koko blogi
Chess

5 minuutin lukuaika

RACE-malli sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelun työkaluna

Haluatko suunnitella sisältö- ja digimarkkinointisi siten, että saavutat potentiaaliset asiakkaasi jokaisessa ostopolun vaiheessa? Oletko kuullut RACE-mallista? 

Lue koko blogi
työyhteisöviestintä

2 minuutin lukuaika

Mitä on toimiva työyhteisöviestintä ja miksi se on tärkeää?

Toimiva työyhteisöviestintä on yksi tärkeimmistä työkaluista työntekijäkokemuksen ja yrityskulttuurin sekä houkuttelevan työnantajamielikuvan rakentamiseen. Parhaimmillaan työyhteisöviestintä sitouttaa työntekijät, kannustaa osallistumaan, luo...

Lue koko blogi
Puhujatilaisuudet

2 minuutin lukuaika

Viisauden tähtipölyä vai turhaa huvittelua – mitä on luvassa, kun tilaisuuteen kutsutaan ammattipuhuja?

Ammattipuhujien suhteen mielipiteet usein jakautuvat kahteen leiriin. Joko heidät nähdään parin tunnin hupina, joka nostattaa henkeä vaikuttamatta juuri mihinkään – tai sitten heidät nähdään viisauden superstaroina, joiden avulla ajattelu nousee täysin...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Me emme luo työnantajamielikuvia

Optimistisesti todettuna, elämme pandemian jälkeistä aikaa. Ei ole voinut jäädä keneltäkään huomaamatta, että myös meidän toimistopakertajien työarki muuttui kovasti pari vuotta etäillessämme. Töihin ja maailmantilanteeseen liittyvä epävarmuus...

Lue koko blogi
Finnish Comms Awards palkinto

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangin ja Osuuskauppa Keskimaan yhteistyö Finnish Comms Awardsin työantajaviestinnän kategorian voittoon

Suomen parhaat viestintätyöt vuodesta 2018 lähtien palkinnut Finnish Comms Awards palkitsi Aava & Bangin ja Keskimaan yhteistyönä syntyneen Ihmisen kokoista työelämää-konseptin parhaana ulkoisena yritys- ja yhteisöviestinnän työnä. Kilpailun monialainen...

Lue koko blogi
myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

2 minuutin lukuaika

Myyntijohtaja, pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin?

Kysyttäessä pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin, voisi usein ajatella, että tietenkin! Mutta pelaavatko todella? Miten tunnistat sen? Miten varmistat sen? Miten mittaat sitä? Ja tuntuuko asiakkaasta myös siltä?...

Lue koko blogi
hybdirityö

1 minuutin lukuaika

Uudet puitteet hybridityölle

Onko toimisto menettänyt merkityksensä etätyön vallattua arjen? Miksi ihmeessä haluamme vaihtaa tyhjyyttään kumisevan toimistomme entistä isompaan?

Aava & Bang Oy sekä Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyivät 3.1.2023. Blogissa puhutaan Tampereen...

Lue koko blogi
Käyttäjäpolkujen suunnittelu

1 minuutin lukuaika

Käyttäjäpolkujen suunnittelulla ja testauksella parempia sivustokokemuksia

Kuulet usein Aava & Bangilaisten puhuvan asiakasymmärryksestä, joka perustuu kokemukseemme ja käsitykseemme siitä, mitä asiakkaamme ja asiakkaidemme asiakkaat aidosti tarvitsevat.Kuvitellaan, että sivuston suunnittelu on lähtenyt jo mukavasti käyntiin;...

Lue koko blogi
UTM-parametrien käyttö

2 minuutin lukuaika

UTM-parametrit, mitä ne ovat ja missä niitä käytetään?

UTM-parametrit eli seurantalinkit ovat kuin pieniä tiedonjyväsiä, jotka lisätään sivustolle johtavaan URL-osoitteeseen, jotta saamme digimarkkinoijille tarpeellisen tiedon Google Analyticsin päähän. UTM-parametrit antavat meille tietoa muun muassa siitä,...

Lue koko blogi
Kilpailuetu brändin ja strategian kivijalkana webinaari

4 minuutin lukuaika

Miksi asiakas valitsisi teidät? Kilpailuetu brändin ja strategian kivijalkana.

Tiesitkö jo, että brändin rakentamisen ytimessä on yksi avainkysymys: Miksi asiakas valitsisi meidät? Entä mikä on oikea vastaus tähän kysymykseen? – Ei ainakaan se, jonka useimmiten saamme yrityksiltä brändityön tarpeellisuutta pohdittaessa. Vastaus...

Lue koko blogi
Aava & Bang

2 minuutin lukuaika

Yhteistä kulttuuria rakennetaan arjessa ja onnistumisia juhlistetaan tänä vuonna…

Strategia ja arvot heräävät eloon arkipäivän kohtaamisissa. Hyvän työntekijäkokemuksen ja sisältä vahvan yrityskulttuurin rakentaminen on nostettu Aava & Bangilla strategisten tavoitteiden ytimeen. Kärjistettynä: meillä ei ole muuta kuin työntekijämme ja...

Lue koko blogi
Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla

2 minuutin lukuaika

Käytettävyyttä käyttäjän ehdoilla

Minkä tahansa tuotteen tulee olla käytettävä, jotta siitä on mitään hyötyä. Käytettävyydellä tarkoitetaan sitä, miten tuote palvelee käyttäjäänsä. Käytettävyydeltään parhaat tuotteet ovat itsensä selittäviä, eivätkä vaadi käyttäjältä ylimääräistä...

Lue koko blogi
Näin kirjoitat hakukoneoptimoidun tekstin

2 minuutin lukuaika

Hakukoneystävällinen vai käyttäjäystävällinen sisältö – näin kirjoitat hakukoneoptimoidun tekstin

Hakukoneoptimoitu verkkosivu erottuu hyvin hakukoneiden hakutuloksissa ja palvelee lukijaansa tarjoamalla tietoa, jota lukija on etsimässä. Teknisten tekijöiden lisäksi merkitystä on sillä, mitä sisältöä sivuille tuotetaan. Google julkaisi elokuussa 2022...

Lue koko blogi
Vilja Laaksonen, Aava & Bang

1 minuutin lukuaika

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on avattu

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa. Tutkimuksen vastaaminen on nyt avoinna, ja tulosten pohjalta julkaistaan maksuton Kestävän kasvumarkkinoinnin...

Lue koko blogi
Asiakastyytyväisyyden mittaamisesta asiakaskokemuksen ymmärtämiseen.

2 minuutin lukuaika

Kerro, kerro asiakas, ken on maassa kaunehin. Asiakastyytyväisyyden mittaamisesta asiakaskokemuksen ymmärtämiseen.

Asiakastyytyväisyyden taso ja sen systemaattinen seuraaminen on tärkeää, eikä sen merkitystä sovi vähätellä. Asiakastyytyväisyyden tutkiminen antaa hyvän kuvan asiakkaan nykytilanteesta ja hänen kokemuksistaan. Johdon näkökulmasta asiakaskokemukseen...

Lue koko blogi
Kestävä kasvu rakennetaan yhdessä, kuulumisia Aava & Bangin kickoffista

4 minuutin lukuaika

Kestävä kasvu rakennetaan yhdessä

Elokuu käynnistyi Aava & Bangilla uuden tilikauden ja yhteisen kickoffin merkeissä. Käytimme kickoff-tapahtumaan noin 2 376 000 sekuntia. Ajallisesti panostus jakaantui kolmelle puolikkaalle valmennuspäivälle sekä noin 55 työntekijälle. Yksittäisenä...

Lue koko blogi
asiakaslähtöinen B2B-brändi

2 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 4: Näin rakennat brändiä arjessa ja vältät pahimmat sudenkuopat

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamista käsittelevän blogisarjan aiemmissa osissa puhuttiin brändin rakentamisen ydinkysymyksestä, visiosta ja missiosta, sekä kilpailuedun ja asiakasarvon löytämisestä. Tässä neljännessä ja viimeisessä osassa haluan...

Lue koko blogi
Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen

2 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 3: Kilpailuedun ja asiakasarvon löytäminen

Mikä on kilpailukyvyn ja kilpailuedun ero? Mitä asiakasarvo tarkoittaa? Asikakaslähtöisen B2B-brändin rakentamiseen keskittyvän blogisarjan kolmannessa osassa vastaan näihin kysymyksiin. Jos et vielä lukenut aiempia osia, lue brändin rakentamisen...

Lue koko blogi
Visio ja missio

2 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 2: Visio ja missio

“Yrityksemme visiona on olla toimialan suurin, johtavin ja innovatiivisin!” Kun yritys lähtee viestinnällistämään uudistunutta strategiaansa tai kirkastamaan yritysbrändiään, käyn usein keskustelua asiakasyrityksen johdon kanssa merkityksellisen vision...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 1: Brändin rakentamisen ydinkysymys

Miten asiakas linkittyy liiketoimintaan tai brändin rakentamiseen? Pidin muutama kuukausi sitten webinaarin asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamisesta, mikäli et päässyt paikalle, voit katsoa tallenteen täältä. Webinaarin aikana aihe synnytti paljon...

Lue koko blogi
Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot, miksi ja miten automatisoida?

3 minuutin lukuaika

Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot – Miksi ja miten automatisoida?

Markkinoinnin ja myynnin automaatio tehostaa prosesseja, auttaa saamaan parempia liidejä ja säästää yrityksen resursseja. Lisäksi automaatiosta hyötyvät myös asiakkaat: personoitu ja kohdennetumpi sisältö palvelee asiakkaiden tarpeita parhaalla...

Lue koko blogi
Parhaat työpaikat vuonna 2022 on palkittu

3 minuutin lukuaika

Rakennetaan yhdessä parempaa työelämää

Aava & Bang Oy on sijoittunut toiseksi vuoden 2022 Great Place to Work® -vertailussa, jossa painotettiin inhimillistä johtamista, työn ja vapaan tasapainoa sekä ihmisen kokoista työelämää. Kasvun myötä olemme ensimmäistä kertaa mukana 50–250 henkilöä...

Lue koko blogi
Aava & Bang on Suomen 2. paras työpaikka!

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang on sijoittunut Suomen 2. parhaaksi työpaikaksi vuoden 2022 Great Place to Work® -vertailussa.

Yhdessä rakennettu strategia, lähijohtamiseen panostaminen sekä psykologisesti turvallisen yrityskulttuurin rakentaminen siivitti kestävään kasvumarkkinointiin erikoistuneen Aava & Bangin jälleen Parhaat työpaikat -kilpailun kärkeen, keskisuurten...

Lue koko blogi
HubSpot CMS Hub vs. WordPress. Mihin kiinnittää huomiota julkaisualustoja vertaillessa?

2 minuutin lukuaika

HubSpot CMS Hub vs. WordPress – mihin kiinnittää huomiota julkaisualustaa vertaillessa?

Kirjoitin aiemmin blogiin siitä, miksi verkkosivut kannattaa rakentaa HubSpotin CMS Hubilla. Verkkosivusto on tunnetusti yrityksesi paras myyjä ja siksi oikean julkaisujärjestelmän (Content Management System) valinta on kriittisen tärkeää myös...

Lue koko blogi
IMAGO-valmennus

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang toteuttamassa valtakunnallista maksutonta valmennusta työnantajamielikuvan kehittämisestä

Miten johtaa työntekijäkokemusta, houkutella oikeat osaajat ja erottua työmarkkinoilla? Kilpailu osaavasta työvoimasta käy koko ajan kuumempana ympäri Suomea. On osattava hakea oikeat osaajat kasvun tueksi ja vakuuttaa heidät vahvalla...

Lue koko blogi
Miksi yhä useamman valinta on HubSpot CMS?

2 minuutin lukuaika

HubSpot verkkosivut – Miksi yhä useamman valinta on HubSpot CMS?

Verkkosivut ovat yrityksesi käyntikortti maailmalle – tämähän me kaikki tiedetään. Toimivan verkkosivuston täytyy olla sekä teknisesti, sisällöllisesti että visuaalisesti priimaa, jotta unelma-asiakkaasi löytävät luoksesi, viihtyvät kanssasi,...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Google Universal Analytics lakkaa keräämästä dataa kesällä 2023 – Onhan GA4 jo käytössä?

Google Analytics on useiden lähteiden, kuten Datanyzen tai Hotjarin mukaan maailman suosituin verkkosivustojen analytiikkatyökalu. Vanha Google Universal Analytics poistuu käytöstä kesällä 2023 – valmistaudu muutokseen lukemalla tämä blogi.

Analyticsista...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Myynnin ja markkinoinnin unelmatreffit: Q & A

Ystävänpäivän jälkimainingeissa minulla oli ilo osallistua myynnin ja markkinoinnin unelmatreffeille markkinoijan roolissa. Kyseessä oli Aava & Bangin uusi webinaarisarja, jossa treffeillä kohtaavat työelämän parivaljakot, joilta kasvun rakentaminen...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Mitä sanoa, kun sanat loppuu?

Olemme yrityksenä, yhteiskuntana ja maailmana uuden tilanteen edessä. Eurooppa on keskellä sotaa ja tosiasia on, että inhimillinen hätä, epävarmuus sekä kriisin suorat ja epäsuorat vaikutukset tuntuvat myös meillä. Sillä mitä teemme, mitä viestimme ja...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Myynnin ja markkinoinnin rakkautta rakentaa yhteiset tavoitteet ja yhteiset teot asiakkaan hyväksi

Tiistaina 15.2. vietettiin Aava & Bangin historian ensimmäisiä työelämän unelmatreffejä, kun pöytään istui työelämän todellinen unelmapari; myynti ja markkinointi. Tavoitteenamme oli webinaarin aikana selvittää mistä myynnin ja markkinoinnin välinen...

Lue koko blogi
Sosiaalisen median tili hakkeroitu

1 minuutin lukuaika

Apua! Yrityksemme sometili on hakkeroitu! Mitä nyt?

Jos et pääse enää kirjautumaan yrityksesi Facebook- tai Instagram-tilille, tilin tietoja on muutettu, seinällä näkyy outoja postauksia tai tililtä on lähetetty kummia viestejä, sometilisi on luultavasti hakkeroitu. Kerroimme edellisessä blogissamme,...

Lue koko blogi
Vaikuttava asiakaskokemus

3 minuutin lukuaika

Vaikuttava asiakaskokemus vaatii johtamista ja tiimityötä

Useissa eri tutkimuksissa on viitattu siihen, että työpaikat, joissa yhteistyö ja vuorovaikutus toimivat, ovat kannattavampia ja kasvavat kilpailijoitaan nopeammin (ks. Forbes & Great Place to Work). Siksi on kriittisen tärkeää tarkastella sitä, miten...

Lue koko blogi
Myynnin ja markkinoinnin tekijät lyövät high-five

3 minuutin lukuaika

Tositarina myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä

Me Aava & Bangilla olemme modernin myynnin ja markkinoinnin puolestapuhujia. Vaikka puhumme usein myynnin ja markkinoinnin yhteispelin tärkeydestä, ei suutarin lapsella aina ole ollut kenkiä. Tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin toimintamallin eteen on...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Onko yritykselläsi käytössä Facebook tai Instagram? Näillä 5 askeleella varmistat, että sosiaalisen median kanaviesi tietoturva on kunnossa

Some-tilien hakkerointi on nykypäivänä yhä yleisempää, ja yhä useampi kotimainen yritystili on joutunut kaappauksen kohteeksi. F-Securen mukaan miljardien käyttäjien kirjautumis­tietoja varastetaan tieto­vuodoissa joka vuosi. Google puolestaan kertoo ...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Paras aloitus toimitusjohtajana

Hyvä yrityskulttuuri mitataan siinä, miten työyhteisö toimii muutostilanteessa. Yksi muutostilanne meillä koitti vuodenvaihteessa, jolloin aloitin uudessa roolissa toimitusjohtajana. Uusi pesti tuo mukanaan uudenlaisia tehtäviä, vaikka olenkin päässyt...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangille Great place to Work® -sertifikaatti

Iloisia uutisia! Aava & Bangille on myönnetty jälleen Great place to Work® -sertifikaatti ja olemme ensimmäistä kertaa mukana 50-250 henkilöä työllistävien keskisuurten yritysten sarjassa. Great Place to Work® -sertifiointi on luotettava ja globaalisti...

Lue koko blogi
Dronejen lennättely on ohi

1 minuutin lukuaika

Dronejen lennättely on ohi!

Muutama vuosi takaperin ihminen oppi tuntemaan uuden äänen. Se oli mehiläispesää muistuttava surina, joka ilmestyi taivaalle aina auringonlaskun tai yleisötapahtuman aikaan. Kaupalliset dronet tulivat markkinoille ja niitä saattoi lennättää kuka tahansa...

Lue koko blogi
Joululahjaksi markkinointitoimisto

3 minuutin lukuaika

Mitä seuraa, kun lahjapaketissa odottaa markkinointitoimisto?

Saatatkin muistaa, että poikkeuksellisena vuonna 2020 päätimme Aava & Bangilla perinteisten joulumuistamisten sijaan lahjoittaa työaikaamme yhdelle yritykselle, järjestölle, yhdistykselle tai säätiölle, jota kulunut vuosi oli koetellut.Lahjan saajaksi...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miten rakentuu houkutteleva työnantajabrändi vuonna 2022?

Miten paras osaaminen saadaan ja miten se pidetään? Tämä on kysymys, joka noussut yhä useamman huulille kuluneen vuoden aikana. Kilpailu osaavasta työvoimasta on tällä hetkellä ennennäkemättömän kova. Paras tapa varmistaa työntekijöiden saatavuus, on...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

LinkedIn-mainonta: Apua! LinkedInin tuloksellisin mainosmuoto poistetaan käytöstä EU-alueella – mitä nyt tehdään?

Mistä on kyse?

LinkedIn-mainonta muuttuu vuodenvaihteessa, kun Message Ads ja Conversation Ads -mainosmuodot, eli LinkedInin viestiboksiin saapuvat mainokset rinnastetaan jatkossa sähköpostimarkkinointiin. Viestimainosten käyttö edellyttäisi...

Lue koko blogi
Miten sisältö- ja digimarkkinoinnin ulkoistaminen toimii

1 minuutin lukuaika

Miten sisältö- ja digimarkkinoinnin ulkoistaminen toimii ja kuinka löydän oikean kumppanin?

Kestävän kasvun tekeminen vaatii B2B-yritykseltä sisältö- ja digimarkkinointia enemmän kuin koskaan, mutta yrityksen henkilöresurssit on monesti kuitenkin järkevintä suunnata omaan ydinosaamiseen. Siksi markkinoinnin kumppanin kanssa yhdessä tekemällä...

Lue koko blogi
ihminen osoittaa tietokoneen ruutua

2 minuutin lukuaika

Yrityksen markkinointiosaamisen kehittäminen – milloin, miksi ja miten?

Usein tarve markkinointiosaamisen kasvattamiseen huomataan, kun jotain on tehtävä toisin kuin ennen. Kun tavoitellaan tuloksia, joihin olemassa olevat keinot eivät enää yletä.

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Avoimuudella ja verkoston tuella vuoden parhaiden työnantajabrändien joukkoon

Aava & Bang Oy on sijoittunut kolmen parhaan joukkoon Vuoden Työnantajabrändi -kategoriassa Rekrygaalassa, jossa palkitaan rekrytointialan parhaat teot ja tekijät. Finaalikolmikkoon on valittu työnantajia, jotka ovat rakentaneet systemaattisesti suhdetta...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Työnantajabrändiä ei rakenneta rahalla, vaan rakkaudella

Aava & Bangin valinta vuoden 2021 Rekrygaalan finaaliin vuoden työnantajabrändi -kategoriassa sai pohtimaan, mitkä ovat vahvan työnantajabrändin rakennusaineet. Meille nouseminen finaalikolmikkoon Solitan ja Goforen rinnalle on upea tunnustus ja samalla...

Lue koko blogi
Vilja Laaksonen Aava & Bangin uudeksi toimitusjohtajaksi

1 minuutin lukuaika

Uusi toimitusjohtaja luotsaamaan Aava & Bangin kasvua

Olemme Aava & Bangilla saaneet tunnustusta yhtenä Suomen parhaista työpaikoista ja työnantajabrändeistä. Nyt uuteen strategiaan haetaan voimaa uuden toimitusjohtajan ja uudistetun johtoryhmän kautta. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu 1.1.2022 alkaen...

Lue koko blogi
Inbound2021

2 minuutin lukuaika

#INBOUND2021

Vuoden odotetuin markkinointitapahtuma eli HubSpotin INBOUND 2021 järjestettiin tänä vuonna 12.-14.10.2021. Tällä kertaa emme päässeet matkustamaan Bostoniin, vaan kolmipäiväinen supertapahtuma järjestettiin täysin virtuaalisena. Vaikka puhujien joukossa...

Lue koko blogi
Rekrygaala-AavaBang

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang Rekrygaalan finaaliin – yritys ehdolla vuoden työnantajabrändiksi

Aava & Bang Oy on valittu vuoden 2021 Rekrygaalan finaaliin ja on ehdolla vuoden 2021 työnantajabrändiksi.

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Dieselistä digiin kahdessa kuukaudessa – Team Herlevin tarina

Hei! Olet saattanut kuulla ELY-keskuksen konsultointi-palvelusta, mutta tiedätkö miten palvelu toimii käytännössä? Pääset nyt kuulemaan asiakkaani tarinan heidän ensimmäisen digituotteensa tuotteistuksesta, lanseerauksesta, myynnistä ja markkinoinnista....

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Kestävää kasvua vuonna 2022? Johtoryhmä, katseet tänne!

Yritysten toiminnan kestävyyden määrittely ei ole yksiselitteinen tehtävä. Kulttuurista, liiketoiminta-alueesta ja myös johdon käytänteistä riippuen kestävyys voi tarkoittaa eri asioita. Vuonna 2022 kestävän kasvun teemat kytkeytyvät mitattavan arvon...

Lue koko blogi
verkkosivujen ostaminen

2 minuutin lukuaika

Verkkosivujen ostaminen: 4 askelta verkkosivuprojektin onnistuneeseen starttiin

Verkkosivujen tarjoajia, teknologioita sekä toiminnallisuuksia on pilvin pimein ja hinnatkin vaihtelevat sadoista euroista kymmeniin tuhansiin. Verkkosivujen ostaminen ei tosiaan ole helppo tehtävä, varsinkaan ensikertalaiselle. Kuinka tässä oikein...

Lue koko blogi
Vientivirittämö

1 minuutin lukuaika

Loistaviakaan tuotteita ei tulla hakemaan kotoa maailmalle – vienti vaatii markkinointia ja asiakassuhteista huolehtimista

Sanotaan se reippaasti: Suomen vienti ei ole kasvanut odotusten mukaisesti viimeisimmän vuosikymmenen aikana. Miksi vienti takkuaa? Ei kai tuotteissamme ole vikaa?

Lue koko blogi
Aava & Bangin design-tiimi

4 minuutin lukuaika

Mystinen yksisarvinen, moniosaaja vai sittenkin konseptisuunnittelija?

Kun luin rekrytointilmoituksemme konseptisuunnittelijan paikasta, minuun (konseptisuunnittelijaan) iski yllättäen alemmuuskompleksi ja huijarisyndrooma. Osaanko todella kaiken tuon, mitä ilmoitukseen on listattu? Voiko yksi ihminen todella taitaa tuon...

Lue koko blogi
Kesälukemista Aava & Bangilta

1 minuutin lukuaika

Aurinkoista kesää Aava & Bangilta!

Helteiset kesäterveiset Aava & Bangilta. ☀️ 🍓 Ennen keskikesän juhlaa halusimme vielä toivottaa rentoa sekä lämmintä kesää ja kiittää kuluneesta keväästä!

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Kaikki irti Instagramin yritystilistä: Osa 3, Houkuttele visuaalisuudella

Mikä erottaa Instagramin muista sosiaalisen median kanavista – visuaalisuus. Mikäli tavoitteena on onnistua vaikuttavassa Instagram-markkinoinnissa, ei visuaalisuudesta tule tinkiä. 

Lue koko blogi
Instagramin anatomia

4 minuutin lukuaika

Kaikki irti Instagramin yritystilistä: Osa 2, Instagramin anatomia

Instagram-blogisarjassamme on aika siirtyä Instagramin anatomiaan, sisällöntuotantoon sekä erilaisiin sisältölajeihin. Ensimmäisessä osassa hypättiin Instagramin maailmaan. Jos Instagramin peruspalikat ovat vielä hakusessa, käy pikapikaa kurkkaamassa...

Lue koko blogi
Instagram yritystili

3 minuutin lukuaika

Kaikki irti Instagramin yritystilistä: Osa 1, Miksi ja mitä?

Instagram tavoitti vuoden 2021 alussa yli 2.3 miljoonaa käyttäjää Suomessa ja määrä kasvaa jatkuvasti. Instagram ei vie ruutuaikaa ainoastaan nuorilta, vaan myös työikäiset ja yhä useammat +60 -vuotiaat ovat aktiivisia Instagramin käyttäjiä. Kannattaako...

Lue koko blogi
brändi digitaalisessa ympäristössä

3 minuutin lukuaika

Resepti vahvan brändin rakentamiseen digitaalisessa ympäristössä

Kirjoitin kolme vuotta sitten Aava & Bangilla aloittaessani blogin siitä, kuinka brändi on parhaimmillaan yrityksesi tärkein kilpailuetu. Vuonna 2021 en voisi olla enempää samaa mieltä aiemmin kirjoittamani kanssa. Viimeistään valloillaan oleva pandemia...

Lue koko blogi
Kestävä työntekijäkokemus

4 minuutin lukuaika

Rakenna kestävää työntekijäkokemusta

Työntekijäkokemus tuottaa tämän blogin kirjoitushetkellä 36 500 ja sen englanninkielinen vastine employee experience liki viisi miljoonaa osumaa Googlessa. Käsite on syystäkin ihmisten huulilla, sillä hyvä työntekijäkokemus on tärkeää paitsi yksilön...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet pk-yritykselle

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet pk-yritykselle? Tätä kysymystä pohdittiin Aava & Bangin webinaarissa 11.5.2021 asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäisen johdolla lähes 300 ilmoittautuneen voimin. Tässä blogissa tiivistämme sinullekin...

Lue koko blogi
Aava & Bang Oy

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang Oy sijoittunut neljänneksi 2021 Great Place to Work® -listauksessa.

Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy on sijoittunut neljänneksi vuoden 2021 Great Place to Work® -listauksessa. Henkilöstöön tehdyt panostukset siivittivät koronavuodesta huolimatta yrityksen 29 prosentin kasvuun ja veivät toisen kerran peräkkäin...

Lue koko blogi
Apple iOS 14 -päivityksen vaikutukset Facebook-mainontaan

2 minuutin lukuaika

Miten Apple iOS 14 -päivitys vaikuttaa Facebook mainontaan?

Apple iOS 14 -päivitys on täällä ja sillä on merkittävä vaikutus myös Facebook-mainontaan! Hetkinen, miksi Applen tekemä päivitys iPhoneille ja iPadeille vaikuttaa Facebook-markkinointiin? Kuljetaanpa ajassa hieman taakse päin.

Lue koko blogi
Kuva: Vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet

1 minuutin lukuaika

5 varmaa tapaa mokata vaikuttajamarkkinoinnin kampanja

Kymmenen vuoden aikana sosiaalinen media monipuolisine kanavalikoimineen on luonut tehokkaan markkinointikanavan yrityksille sekä uuden ammattiryhmän, vaikuttajat. Homman nimi on periaatteessa hyvin yksinkertainen: kyseessä on mainonnan muoto, jossa...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä

Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy on palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä.

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Milloin markkinointia kannattaa ulkoistaa ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin - ulkoistamisen nelikenttä

Sain hiljattain kunnian osallistua Aava & Bangin järjestämään webinaariin jossa keskustelimme milloin markkinointia kannattaa ulkoistaa ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin. 

Webinaarin koosteen löydät täältä, mutta palaan vielä hieman syvällisemmin...

Lue koko blogi
Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehtojen muutos

2 minuutin lukuaika

Hei digimarkkinoija, Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot muuttuvat

Työskenteletkö Googlen Adsin parissa? Olethan huomannut, että hakusanamainonnan avainsanojen vastaavuusvaihtoehtoihin tulee muutoksia vuoden 2021 aikana? Käyn tässä blogissa läpi mitä nämä muutokset tarkoittavat käytännössä ja kuinka voit varmistaa sen,...

Lue koko blogi
Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot

2 minuutin lukuaika

Google Ads avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot – mitä ne ovat?

Avainsanat ovat hakusanamainonnassa käytettyjä sanoja tai lausekkeita, joilla kohdennetaan hakusanamainontaa eri hakutermeille. Hakutermit tarkoittavat käyttäjien hakukoneeseen syöttämiä sanoja tai sanayhdistelmiä. Avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Taustapeilissä 2020

Vuotta 2020 emme Aava & Bangilla paketoi tilinpäätöksen muodossa aivan vielä, sillä kalenterivuosi ei ole tilikautemme ja paketointivaiheessa ollaan vasta kesällä. Haluamme kuitenkin kurkistaa taustapeiliin jo tässä vaiheessa ja jakaa myös teille...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Milloin ulkoistaa markkinointia ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin?

Tähän markkinoinnin ikuisuuskysymykseen pureuduimme Aava & Bangin webinaarissa 16.2.2021 kolmen asiantuntijan yli 140 ilmoittautuneen voimin. Oman asiantuntijuutensa paneelissa peliin pistivät Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Pehmeää ja kovaa samassa paketissa, kiitos!

Olet saattanut kuulla kärjistetysti sanottavan, että yrityksen on helppoa kasvaa, kun markkina kasvaa. Tämä ei pidä paikkaansa. Kasvava markkina on myös uudistuva markkina, jossa yrityksen on kyettävä reagoimaan yllättäviin tilanteisiin ja pyrkiä...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Markkinoijan jätkänshakki resursoinnin työkaluna

“Ulkoistatko, vai teetkö itse?” oli kysymys, jonka esitimme seuraajillemme sosiaalisessa mediassa uuden vuoden alkaessa. Kysymys on relevantti tänäänkin, sillä vaikuttava markkinointi pitää sisällään tusinan toimenpiteitä ja vaatii tekijältään...

Lue koko blogi
Aava-Bang-lahjapaketti

1 minuutin lukuaika

Lahjapaketissa markkinointitoimisto

Meidän kotitoimistoilla on käynyt kova kuhina, vilske ja vipinä kun olemme pohtineet poikkeuksellista joululahjaa poikkeukselliseen vuoteen. Mitä antaa lahjaksi vuonna, joka on ollut monen suuntaan äärimmäisen ankara? Asiakkaistamme jokainen olisi...

Lue koko blogi
Vastuullisuusviestintä on tekoja

2 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Vastuullisuusviestintä on tekoja

Vuonna 2018 kirjoitin Aava & Bangille oheisen blogin vieraskynällä sanoen, että vastuullisuusviestintä on tekoja. Mutta mikä on muuttunut kahdessa vuodessa, vai onko mikään? Elämme suurten muutosten alla ja yritysten tulee olla etunenässä ratkaisemassa...

Lue koko blogi

6 minuutin lukuaika

Tuloksellisen sisältö- ja digimarkkinoinnin ABC

Sisältö- ja digimarkkinoinnin suosio kasvaa jatkuvasti - eikä mikään ihme. Siinä missä sisältömarkkinoinnin avulla luodaan arvoa valitulle kohderyhmälle esimerkiksi neuvojen, viihdyttämisen, opettamisen tai inspiroimisen kautta, digimarkkinoinnin...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Markkinoija - epävarmuuden aika voi olla sinun voittosi!

Merkillinen vuosi 2020 tulee olemaan aikakausi, jonka varmasti kaikki muistamme vielä kymmenien vuosien päästä. Markkinointi on perinteisesti ollut yksi niitä aloja, joka epävarmassa taloustilanteessa kärsii säästötoimista ja irtisanomisista. Tämä on...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Mitä markkinoijat voivat oppia hyviltä myyjiltä?

Oletko pystyttänyt työssäsi markkinoijana nopeita lyhytjänteisiä kampanjoita myynnin tavoitteiden saavuttamiseksi? Olisitko päässyt parempiin tuloksiin tuottamalla pitkäjänteisesti asiakkaan päätöksentekoa tukevaa sisältöä? Mitä, jos loikkaisit hetkeksi...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Osallistaminen on olennainen osa sisäisen viestinnän onnistumista

Tiesitkö, että viestintä-sanan englanninkielinen käännös communication juontaa juurensa latinan kielen sanoista communis, communicare - jotka tarkoittavat yhteistä, jakamista ja yhteiseksi tekemistä

Oletko koskaan ajatellut kuinka pysyvästä asiasta...

Lue koko blogi
Aava & Bangin liiketoimintajohtaja Katja Asikainen

2 minuutin lukuaika

Markkinoinnin vaikuttavuutta metsästämässä

Koronakriisin alussa kirjoitin blogin markkinoinnin koko potentiaalin hyödyntämisestä, koska etenkin kriiseissä ja suuressa epävarmuudessa yrityksen johdon huomio kiinnittyy usein lyhyen aikajakson optimointiin. Markkinoinnin maailmassa tämä tarkoittaa...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang palkittu Euroopan 3. parhaana työpaikkana

Aava & Bang on palkittu Great Place to Work® -listauksessa Euroopan kolmanneksi parhaana työpaikkana. Tutkimukseen osallistui yhteensä yli 3000 organisaatiota ja yli 1,5 miljoonaa työntekijää. Great Place to Work® listauksessa nostetaan esille...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Tiedote: Vakava tietoturva-aukko WordPress-julkaisualustan lisäosassa

Aava & Bangin palvelinkumppani löysi vakavan tietoturva-aukon suositusta WordPress-julkaisualustan lisäosasta. Lue tästä, mistä on kyse.

-- 

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Hyödynnä markkinointimateriaaleja monipuolisesti

Kukapa ei haluaisi säästää aikaa ja rahaa markkinointimateriaaleja toteuttaessa?

Mitä, jos varmistaisit markkinointimateriaalien monikäyttöisyyden jo suunnitteluvaiheessa? Valtaosa markkinoijista painii arjessa markkinointimateriaalien riittävyyden...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Miten markkinointia mitataan?

Markkinoinnin mittaaminen ja vaikuttavuus on nostanut ilahduttavasti tärkeyttään markkinointitiimien työpöydällä. Järjestimme kesäkuun alkupuolella Aava & Bangin ensimmäisen webinaarin markkinoinnin mittaamisesta ja yllätys oli melkoinen, kun tapahtumaan...

Lue koko blogi
sisältömarkkinoinnin mittaaminen

3 minuutin lukuaika

Kuinka mitata sisältömarkkinointia?

Tuntuuko sisältömarkkinointi hakuammunnalta? Tuotatko sisältöjä vain, koska kaikki muutkin niin tekevät? Mittaamalla sisältömarkkinoinnin tuloksia saat toiminnallesi suuntaviivoja, jolloin tavoitteisiin pääseminen on paljon helpompaa kuin ilman tietoa...

Lue koko blogi
työharjoittelu Aava & Bang kokemuksia

3 minuutin lukuaika

Rakkauskirje Aava & Bangille

Viiden kuukauden mittainen työharjoittelu Aava & Bangilla lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja tässä vaiheessa on aika pysähtyä hetkeksi ja summata vähän fiiliksiä yhteen! Miten korona vaikutti työharjoitteluun? Millaista Bangilla on olla harkassa? Mitä jäi...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Näin laadit ketterästi tavoitteista johdetun markkinointisuunnitelman

Törmään työssäni asiakkuusjohtajana liian usein siihen, että yrityksissä ei ehditä nähdä vaivaa laatia markkinointisuunnitelma yrityksen yhteisistä tavoitteista johtaen. Liian usein joudun jopa tilanteeseen, jossa pyydän esimerkiksi...

Lue koko blogi
aava bang harjoittelija

4 minuutin lukuaika

Uratarina: Harjoittelijasta sisältömarkkinoinnin asiantuntijaksi

Olet saattanut jo törmätä meidän #Bangpeople -sisältösarjaan, jossa kerromme bangilaisten tarinoita ja valotamme millaisia oppeja ja oivalluksia matkalle on mahtunut. Nyt aloitamme uuden Uratarinat-sisältösarjan, jossa pureudumme vielä syvällisemmin...

Lue koko blogi
hubspot-aava-bang

2 minuutin lukuaika

Vuosi HubSpotin käyttöönotosta - mikä muuttui?

Kirjoitin viime syksynä blogiin siitä, miten päädyimme itse hyödyntämään HubSpotia omassa markkinoinnissa ja myynnissämme. Nyt työkalun käyttöönotosta on jo yli vuosi.

Lue koko blogi
Markkinoinnin potentiaali

2 minuutin lukuaika

Vain muutos on pysyvää - hyödynnäthän markkinoinnin koko potentiaalin?

Markkinoinnin keskiössä tulisi olla aina ihminen. Ei investoinnin palautuminen, digitalisointi, uusin teknologia tai myynnin prosessit. Me ihmiset olemme monimutkaisia. Vuorovaikutuksessa toisiimme ja ympäristöömme muodostamme todellisuuden, joka on...

Lue koko blogi
Representaatioilla on väliä

3 minuutin lukuaika

Representaatioilla on väliä: Näin sinä voit muuttaa maailmaa

Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että maailmassa on virhe. Emme kaikki ole yhdenvertaisia. Usean mainostajan, suunnittelijan – tai itse asiassa jokaisen meistä – ulottuvilla on kuitenkin useita keinoja joilla muuttaa maailmaa.

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Näin tuotat aidosti asiakastasi kiinnostavaa sisältöä

Kohtaamme tänä päivänä valtavasti erilaisia viestejä ja sisältöjä eri kanavissa, jonka vuoksi massan joukosta erottuminen ja muistijäljen jättäminen on entistä vaikeampaa. Mitä oikeastaan edes on hyvä sisältö? Kuinka varmistat, että tuottamasi sisällöt...

Lue koko blogi
Voittava asenne poikkeustilanteessa

2 minuutin lukuaika

Mistä voittava asenne poikkeustilanteessa syntyy?

Reilut kaksi viikkoa on nyt takana aikaa, jolloin Suomi on kuin jäädytetty paikoilleen. Koteihin eristetyt ihmiset alkavat selviytyä pahimmasta järkytyksestä, mutta yrityksille tilanne on uhkaava. Ensimmäiset minun asiakkaistani lomauttivat koko väen...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Näin luot vaikuttavampaa visuaalista viestintää

Visuaalisuutta on kaikkialla ja kohtaamme sitä päivittäin. Visuaalisuus on ollut iso osa markkinointia jo pitkään, mutta sen merkitys korostuu jatkuvasti. Mediatulvasta erottautuminen ilman tarkkaan harkittuja visuaalisia ärsykkeitä, on käytännössä...

Lue koko blogi
aava-bang-yksi-suomen-parhaimmista-tyopaikoista

3 minuutin lukuaika

Miksi Aava & Bang on yksi Suomen parhaista työpaikoista? Me kerromme!

Saimme Great Place to Work -sertifikaatin jo elokuussa 2019 ja osallistuimme myös Great Place to Work 2020-kilpailuun, jossa nappasimme pienten organisaatioiden-kategorian voiton! Mikä tekee Aava & Bangista yhden Suomen parhaista työpaikoista? Kukapa sen...
Lue koko blogi
Vastuullisuusmarkkinointi

2 minuutin lukuaika

Kukapa ei haluaisi olla hyvien puolella?

Uskallatko katsoa kauas ja miettiä liiketoiminnan mahdollisuuksia kestävästi? Se kannattaa, sillä vastuullisuuden vaikutus yrityksen brändiin ja sitä kautta asiakas- ja sidosryhmäsuhteisiin on merkittävä. Moni huutaa kapitalismin kuolemaa, mutta kyse on...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Sisältä vahva brändi rakentaa parempaa asiakaskokemusta

Saimme vajaa viikko sitten puolueettoman tahon arvion yrityskulttuurimme tasosta, kun iloksemme voitimme Great Place to Work -kilpailun pienten yritysten sarjan. Tutkimusten valossa vahva työntekijäkokemus rakentaa parempaa asiakaskokemusta. Siksi...

Lue koko blogi
Aava & Bangille Great Place to Work 2020 -kilpailun voitto

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangille Great Place to Work -kilpailun voitto

Aava & Bang Oy on voittanut Great Place to Work 2020 -kilpailun pienten yritysten sarjan. Toimitusjohtaja Pete Okkosen mukaan voitto ei syntynyt rahalla vaan arjen hyvillä käytännöillä. Pienikin voi ponnistaa pitkälle, kun askelmerkit on mitoitettu...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Toimivaksi todettu resepti yrityskulttuurin kehittämiseen

Juttelin äskettäin ystäväni kanssa, joka oli sitten viime näkemän aloittanut uudessa työssä. Paikka oli hänen unelmiensa täyttymys alansa kuumassa start upissa ja heti uutena työntekijänä hän pääsi mukaan kiinnostaviin asiakkuuksiin sekä vastuullisiin...

Lue koko blogi
MTK vientipolku

1 minuutin lukuaika

Aava & Bangin ja MTK:n mallintama vientipolku on julkaistu!

Yksi suomalaisen elintarvikealan keskeisimmistä haasteista on kotimarkkinakeskeisyys, joka viennin viikolla halutaan murtaa. MTK ja Aava & Bang Oy:n Iskussa maailmalle -kasvuohjelma ovat mallintaneet elintarvikealan vientipolun yritysten kasvun...

Lue koko blogi
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-4

2 minuutin lukuaika

Mitä AD tekee?

Jos olet mainostoimiston asiakas ja mietit mikä tiimissäsi hääräävän AD:n rooli on, tai mahdollisesti AD-hommista kiinnostunut nuori suunnittelija, tämä juttu on sinulle! 

Lue koko blogi
Kopio_ Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA

2 minuutin lukuaika

Digimarkkinoinnin sanakirja (osa 2)

Digimarkkinoinnin sanakirjan toisessa osassa jatkamme digimarkkinoinnin yleisesti käytettyjen termien avaamista. Tästä artikkelista löydät useimmiten käytettyjä digimarkkinoinnin termejä ja lyhyet kuvaukset mitä nämä termit tarkoittavat. Ensimmäisessä...

Lue koko blogi
aava-bang-markkinointivirittamo-55

2 minuutin lukuaika

8 + 2 vinkkiä - Näin kirjoitat vaikuttavan blogipostauksen

Mietitkö, miten kirjoittaa vaikuttava blogipostaus? Tuntuuko alkuun pääseminen hankalalta? Tai oletko jo kirjoittanut postauksia, mutta ne eivät ole tuoneet haluttuja tuloksia? Hyvä postaus vaatii jonkin verran työtä, mutta voi onnistuessaan tavoittaa...

Lue koko blogi
Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-1

2 minuutin lukuaika

Digimarkkinoinnin sanakirja (osa 1)

Digimarkkinoinnin ammattisanasto on hyvin laaja ja termit eivät aina ole täysin selviä alan ammattilaisillekaan.

Termistö tulee vahvasti englannin kielestä ja meillä Suomessa monia termejä käytetäänkin alkuperäismuodossaan, mutta joidenkin käsitteiden...

Lue koko blogi
brandikuvat-20190821-10

2 minuutin lukuaika

Brändin rakentaminen - markkinointiosaston visuaalinen harjoite vai asiakkaan päätöksentekoa ohjaava tekijä?

Osa jopa markkinoinnin parissa työtä tekevistä ihmisistä puhuu brändistä pelkästään logona tai visuaalisuutena. Pahimmassa tapauksessa visuaalisen ilmeen freesauksesta messutaan brändiuudistuksena. Kun toiset puhuvat brändistä vain markkinointiviestinnän...

Lue koko blogi
Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

2 minuutin lukuaika

SEO, SEA, SEM… ja mitä niistä pitää tietää?

SEM, SEO ja SEA ovat varmasti tuttuja kirjainyhdistelmiä markkinoinnin ammattilaisille, mutta mitä nämä termit tarkoittavat konkreettisesti? Tässä blogiartikkelissa avaan tarkemmin näitä käsitteitä sekä tehokkaimpia keinoja hyödyntää näitä käytännössä.

Lue koko blogi
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

2 minuutin lukuaika

Brändäys osa 1: Kilpailuetu kunniaan!

Kaikki jo tietävätkin, mistä brändi ja brändäys ovat saaneet alkunsa. Tuota tarinaa polttomerkkaamisesta ei enää varmasti tarvitse käydä läpi, vaan voimme pureutua suoraan siihen, mikä brändi oikeasti on ja mistä sen rakentaminen aloitetaan. Brändin...

Lue koko blogi
nettisivukuvia-20190801-22

1 minuutin lukuaika

HubSpot - markkinoijan ja myyjän paras kaveri?

HubSpot on työkaluna monelle markkinoijalle jo varsin tuttu, eikä sen suosio tunnu horjuvan. Tutkimuksetkin sen osoittavat, HubSpot on valittu useaan otteeseen parhaaksi markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi. HubSpot on toki paljon muutakin ja siksi...

Lue koko blogi
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (8)

1 minuutin lukuaika

Miksi pakkaus-designiin kannattaa kiinnittää huomiota?

Yrityksen tuotepakkaukset ovat markkinointikeino siinä missä mainokset tai muutkin markkinointikäyttöön tarkoitetut sisällöt. Tuotepakkaukset ovat usein suunniteltu viestimään yrityksen ilmettä, mutta miksi niihin on oikeasti hyvä kiinnittää huomiota...

Lue koko blogi
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (12)

2 minuutin lukuaika

Miksi ja miten luoda asiakasarkkityyppi? - 5 vinkkiä

Markkinointia on turha tehdä, jos et tiedä kenelle sitä teet. Ja jos yrität tarjota kaikille kaikkea, ei kukaan osta mitään.

Lue koko blogi
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-3

2 minuutin lukuaika

Inbound, oikotie onneen?

Inbound on ollut myynnin ja markkinoinnin kuuma trendi jo useamman vuoden ajan. Matkalla se on vienyt monet tekijät sekä yritykset täysin matkassaan, muuttaen myynnin ja markkinoinnin pelikenttää huomattavasti.

Lue koko blogi
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (7)

2 minuutin lukuaika

Älä lähde messuille tyhjin käsin - valmistaudu huolella!

Messut ovat loistava media tavoittaa ja kohdata sekä tuotteista että palveluista kiinnostuneita ostovoimaisia asiakkaita yhdellä kertaa. Messujärjestäjät saavat paikalle toivotun yleisön, mutta sinun tehtäväsi on poimia näistä ne oleellisimmat ja tehdä...

Lue koko blogi
nettisivukuvia-20190801-4

2 minuutin lukuaika

3 syytä, miksi verkkosivujen sisältöihin kannattaa panostaa

Verkkosivut ovat yrityksesi tärkein käyntikortti. Se on se paikka, jonne haluat potentiaaliset asiakkaat esimerkiksi mainonnan ja sosiaalisen median kautta johdattaa. Verkkosivuihin kannattaa siis satsata, mutta mikä siellä on tärkeää? Se, miltä...

Lue koko blogi
1 2