AJATUKSIA JA ASIAA MARKKINOINNIN MAAILMASTA.

Blogi

työharjoittelu Aava & Bang kokemuksia

Rakkauskirje Aava & Bangille

Viiden kuukauden mittainen työharjoittelu Aava & Bangilla lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja tässä vaiheessa on aika pysähtyä hetkeksi ja summata vähän

arrow-button
Blogi: Näin laadit ketterästi tavoitteista johdetun markkinointisuunnitelman

Näin laadit ketterästi tavoitteista johdetun markkinointisuunnitelman

Törmään työssäni asiakkuusjohtajana liian usein siihen, että yrityksissä ei ehditä nähdä vaivaa laatia markkinointisuunnitelma yrityksen yhteisistä

arrow-button
aava bang harjoittelija

Uratarina: Harjoittelijasta sisältömarkkinoinnin asiantuntijaksi

Olet saattanut jo törmätä meidän #Bangpeople -sisältösarjaan, jossa kerromme bangilaisten tarinoita ja valotamme millaisia oppeja ja oivalluksia

arrow-button
hubspot-aava-bang

Vuosi HubSpotin käyttöönotosta - mikä muuttui?

Kirjoitin viime syksynä blogiin siitä, miten päädyimme itse hyödyntämään HubSpotia omassa markkinoinnissa ja myynnissämme. Nyt työkalun käyttöönotosta

arrow-button
Markkinoinnin potentiaali

Vain muutos on pysyvää - hyödynnäthän markkinoinnin koko potentiaalin?

Markkinoinnin keskiössä tulisi olla aina ihminen. Ei investoinnin palautuminen, digitalisointi, uusin teknologia tai myynnin prosessit. Me ihmiset

arrow-button
Representaatioilla on väliä

Representaatioilla on väliä: Näin sinä voit muuttaa maailmaa

Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että maailmassa on virhe. Emme kaikki ole yhdenvertaisia. Usean mainostajan, suunnittelijan – tai itse asiassa

arrow-button

Näin tuotat aidosti asiakastasi kiinnostavaa sisältöä

Kohtaamme tänä päivänä valtavasti erilaisia viestejä ja sisältöjä eri kanavissa, jonka vuoksi massan joukosta erottuminen ja muistijäljen jättäminen on

arrow-button
Voittava asenne poikkeustilanteessa

Mistä voittava asenne poikkeustilanteessa syntyy?

Reilut kaksi viikkoa on nyt takana aikaa, jolloin Suomi on kuin jäädytetty paikoilleen. Koteihin eristetyt ihmiset alkavat selviytyä pahimmasta

arrow-button

Näin luot vaikuttavampaa visuaalista viestintää

Visuaalisuutta on kaikkialla ja kohtaamme sitä päivittäin. Visuaalisuus on ollut iso osa markkinointia jo pitkään, mutta sen merkitys korostuu

arrow-button
aava-bang-yksi-suomen-parhaimmista-tyopaikoista

Miksi Aava & Bang on yksi Suomen parhaista työpaikoista? Me kerromme!

Saimme Great Place to Work -sertifikaatin jo elokuussa 2019 ja osallistuimme myös Great Place to Work 2020-kilpailuun, jossa nappasimme pienten
arrow-button
Vastuullisuusmarkkinointi

Kukapa ei haluaisi olla hyvien puolella?

Uskallatko katsoa kauas ja miettiä liiketoiminnan mahdollisuuksia kestävästi? Se kannattaa, sillä vastuullisuuden vaikutus yrityksen brändiin ja sitä

arrow-button

Sisältä vahva brändi rakentaa parempaa asiakaskokemusta

Saimme vajaa viikko sitten puolueettoman tahon arvion yrityskulttuurimme tasosta, kun iloksemme voitimme Great Place to Work -kilpailun pienten

arrow-button
Aava & Bangille Great Place to Work 2020 -kilpailun voitto

Aava & Bangille Great Place to Work -kilpailun voitto

Aava & Bang Oy on voittanut Great Place to Work 2020 -kilpailun pienten yritysten sarjan. Toimitusjohtaja Pete Okkosen mukaan voitto ei syntynyt

arrow-button

Toimivaksi todettu resepti yrityskulttuurin kehittämiseen

Juttelin äskettäin ystäväni kanssa, joka oli sitten viime näkemän aloittanut uudessa työssä. Paikka oli hänen unelmiensa täyttymys alansa kuumassa

arrow-button
MTK vientipolku

Aava & Bangin ja MTK:n mallintama vientipolku on julkaistu!

Yksi suomalaisen elintarvikealan keskeisimmistä haasteista on kotimarkkinakeskeisyys, joka viennin viikolla halutaan murtaa. MTK ja Aava & Bang Oy:n

arrow-button
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-4

Mitä AD tekee?

Jos olet mainostoimiston asiakas ja mietit mikä tiimissäsi hääräävän AD:n rooli on, tai mahdollisesti AD-hommista kiinnostunut nuori suunnittelija,

arrow-button
Kopio_ Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA

Digimarkkinoinnin sanakirja (osa 2)

Digimarkkinoinnin sanakirjan toisessa osassa jatkamme digimarkkinoinnin yleisesti käytettyjen termien avaamista. Tästä artikkelista löydät useimmiten

arrow-button
aava-bang-markkinointivirittamo-55

8 + 2 vinkkiä - Näin kirjoitat vaikuttavan blogipostauksen

Mietitkö, miten kirjoittaa vaikuttava blogipostaus? Tuntuuko alkuun pääseminen hankalalta? Tai oletko jo kirjoittanut postauksia, mutta ne eivät ole

arrow-button
Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-1

Digimarkkinoinnin sanakirja (osa 1)

Digimarkkinoinnin ammattisanasto on hyvin laaja ja termit eivät aina ole täysin selviä alan ammattilaisillekaan.

Termistö tulee vahvasti englannin

arrow-button
brandikuvat-20190821-10

Brändin rakentaminen - markkinointiosaston visuaalinen harjoite vai asiakkaan päätöksentekoa ohjaava tekijä?

Osa jopa markkinoinnin parissa työtä tekevistä ihmisistä puhuu brändistä pelkästään logona tai visuaalisuutena. Pahimmassa tapauksessa visuaalisen

arrow-button
Kopio_ Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

SEO, SEA, SEM… ja mitä niistä pitää tietää?

SEM, SEO ja SEA ovat varmasti tuttuja kirjainyhdistelmiä markkinoinnin ammattilaisille, mutta mitä nämä termit tarkoittavat konkreettisesti? Tässä

arrow-button
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

Brändäys osa 1: Kilpailuetu kunniaan!

Kaikki jo tietävätkin, mistä brändi ja brändäys ovat saaneet alkunsa. Tuota tarinaa polttomerkkaamisesta ei enää varmasti tarvitse käydä läpi, vaan

arrow-button
nettisivukuvia-20190801-22

HubSpot - markkinoijan ja myyjän paras kaveri?

HubSpot on työkaluna monelle markkinoijalle jo varsin tuttu, eikä sen suosio tunnu horjuvan. Tutkimuksetkin sen osoittavat, HubSpot on valittu useaan

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (8)

Miksi pakkaus-designiin kannattaa kiinnittää huomiota?

Yrityksen tuotepakkaukset ovat markkinointikeino siinä missä mainokset tai muutkin markkinointikäyttöön tarkoitetut sisällöt. Tuotepakkaukset ovat

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (12)

Miksi ja miten luoda asiakasarkkityyppi? - 5 vinkkiä

Markkinointia on turha tehdä, jos et tiedä kenelle sitä teet. Ja jos yrität tarjota kaikille kaikkea, ei kukaan osta mitään.

arrow-button
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-3

Inbound, oikotie onneen?

Inbound on ollut myynnin ja markkinoinnin kuuma trendi jo useamman vuoden ajan. Matkalla se on vienyt monet tekijät sekä yritykset täysin matkassaan,

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (7)

Älä lähde messuille tyhjin käsin - valmistaudu huolella!

Messut ovat loistava media tavoittaa ja kohdata sekä tuotteista että palveluista kiinnostuneita ostovoimaisia asiakkaita yhdellä kertaa.

arrow-button
nettisivukuvia-20190801-4

3 syytä, miksi verkkosivujen sisältöihin kannattaa panostaa

Verkkosivut ovat yrityksesi tärkein käyntikortti. Se on se paikka, jonne haluat potentiaaliset asiakkaat esimerkiksi mainonnan ja sosiaalisen median

arrow-button
Kopio tiedostosta _LJM2954

7 vinkkiä tajunnanräjäyttävän puheen pitämiseen

Olen pitänyt vuosien varrella tuhansia puhetilaisuuksia, koulutuksia ja valmennuksia, joista jokainen on muovannut omaa puhe-esiintymistäni. Kokosin

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (3)

Oodi kasvumarkkinoinnille - kasvu kumpuaa perusasioista

Yritykset, jotka toteuttavat markkinointia ja myyntiä hyvin, kasvavat. Yritykset, jotka eivät toteuta markkinointia ja myyntiä hyvin, eivät kasva.

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (2)

Iskussa Maailmalle - vältä nämä neljä sudenkuoppaa

Viime viikolla pääsin seuraamaan yli 70 suomalaisen elintarvikealan yrityksen kansainvälistymisen intoa, kun Iskussa Maailmalle -kasvuohjelmassa

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (1)

Olipa kerran brändivideo

Intohimoni liikkuvaa kuvaa ja tarinankerrontaa kohtaan syttyi jo 80-luvulla. Tartuttuani ystäväni isän ulkomailta tuomaan valtavaan VHS-videokameraan,

arrow-button
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA-1

8+1 vinkkiä kansainväliseen digimarkkinointiin

Erilaiset digitaaliset ohjelmistot madaltavat kynnystä toteuttaa digimarkkinointia kansainvälisesti. Silti ei ole sama tehdä markkinointia Suomessa

arrow-button
nettisivukuvia-20190801-28

Onnistunut rekrytointiviestintä positiivisen työnantajamielikuvan rakentajana

Jokaisella töitä joskus hakeneella on varmasti ajatus siitä, miten rekrytointiprosessi ideaalitilanteessa etenisi. Valitettavasti mielessäsi on

arrow-button
blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (3)

Johda parempaa työntekijäkokemusta: viestinnän trendit vuodelle 2020

Yrityksen menestyksen rakentavat ihmiset, joilla on yhteinen tavoite ja onnistuminen perustuu ihmisten väliseen aitoon viestintään. Hyvä

arrow-button
copywriterin 10 vaiettua salaisuutta

Copywriterin 10 vaiettua salaisuutta

Copywriterin työ ei ole rakettitiedettä eikä kovin moni ole edes käynyt varsinaista copywriterin koulutusta. Minun urani alkoi 8-vuotiaana. Nakutin

arrow-button
blogibanneri-hubspot-aavabang

Huonosti toteutettu verkkokauppa on huonoa markkinointia

”Kyllä meidän tuotteita voi ostaa verkosta.”

arrow-button
blogibanneri - aavabang - gptw

Aava & Bang Oy on saanut Great Place to Work -sertifikaatin

Me uskomme siihen, että hyvä brändi on myös sisältä kaunis ja että hyvä työpaikka rakennetaan yhdessä. Siksi yrityskulttuurin kehittäminen onkin

arrow-button
blogibanneri - aavabang

RAW vai JPG ja mitä näistä tulisi tietää?

Tässä vaiheessa olet todennäköisesti panostanut kameraasi sen verran, että parempi kun jatkat heti lukemista, niin saat parhaan mahdollisen irti

arrow-button
mitä on UXUI

Kuinka UI/UX-suunnittelu tekee verkkopalvelusta paremman?

Tiesitkö, että Yhdysvaltain tähän mennessä vakavin ydinvoimalaonnettomuus johtui tökerön käyttöliittymän suunnittelusta? Radioaktiivista lauhdetta

arrow-button
blogi_oikea_igmarkkinointi

Näin hyödynnät Instagramia yrityksesi markkinoinnissa

Instagram on maksuton kuvien ja videoiden jakamispalvelu, jolla on yli miljardi käyttäjää kuukausittain. Kannattaako jokaisen yrityksen siis olla

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (5)

Tuloksia strategialähtöisellä sisältömarkkinoinnilla

Toukokuun aamiaistilaisuudessamme pääsimme syventymään sisältömarkkinoinnin saloihin sekä Aava & Bangin oman väen että vierailevan asiantuntijan

arrow-button
blogi_oikea_harkkarit

Tärkeimmät opit markkinoinnista? Harjoittelijamme kertovat!

Mitä markkinointi on? Miten sitä tehdään käytännössä? Millaista markkinointitoimistossa työskentely on? Itsekin työharjoittelun kautta Aava & Bangille

arrow-button
johannaelola&mikko&esa

Hyppy Markkinointivirittämöön toi työpaikan!

Kukapa osaisi kertoa valmennusohjelmista paremmin, kuin asiakkaamme itse? Annetaan siis Pohjois-Savon Markkinointivirittämöön osallistuneen Johanna

arrow-button
Kopio_ blogibanneri-hubspot-aavabang-OIKEA (6)

Vielä yksi pohdinta strategia-sanan merkityksestä

Mahtuisikohan tänne internettiin vielä strategiafilofosointia yhden kirjoituksen verran? Kyllä varmaankin, mutta kiinnostaako se ihmisiä tai auttaako

arrow-button
blogibanneri_oikeakoko

Kovia kasvun johtamisen ammattilaisia mukaan Aava & Bangin hallitukseen

TiedoteJulkaisuvapaa: 3.5.2019

Vuonna 2005 perustetun jyväskyläläisen kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bangin suurena unelmana on tehdä suomalaisista

arrow-button
Kopio_ katja-vilja-blogibanneri_pienempi

5 vinkkiä: Näin rakennat aidosti asiakaslähtöisen organisaation

Yhä useampi yritys on herännyt siihen, että heidän organisaationsa ei olekaan aidosti asiakaslähtöinen. Tällöin organisaatio on usein rakennettu

arrow-button
Kopio_ Hubspot-blogikuvat (2)

Kaikista tärkein markkinointi tehdään yrityksen sisällä

Yrityksen sisäiset vahvuustekijät rakentavat pohjan kestävälle kasvulle. Keskinäinen luottamus, avoin vuorovaikutuskulttuuri ja yhteisistä

arrow-button
58374961_906717063054249_1559306577100406784_n

Suomalaisista markkinointikansa - ehdottomasti ja pian!

“Suomalaiset keksivät innovaatioita, mutta ruotsalaiset osaavat markkinoida ne.” Nyökytellen huokailemme törmätessämme tuttuun lauseeseen eri

arrow-button
aava-bang-brandijulkkarit-20190319-15

Mitä brändiä uudistaessa tulee muistaa?

Oman brändin uudistaminen ei ole aina helppoa - edes alan ammattilaisille. Minkälaisia asioita ei tule brändityössä sivuuttaa ja mitä kaikkea se

arrow-button
Kopio_ Hubspot-blogikuvat-1

Uuden brändi-ilmeemme tarina

Maaliskuussa lanseerasimme brändiuudistuksen, jolla haluttiin päivittää Aava & Bang vastaamaan sitä, mitä tänä päivänä olemme ja mitä asiakkaillemme

arrow-button
parempi-perjantai-kuvat-20190207-9-Teemu-Mikko

Lyhyt oppimäärä yrityksen markkinointikypsyydestä

Markkinointiajattelun kypsyys määrittelee sen, koetaanko markkinoinnilla olevan arvoa liiketoiminnan kasvattajana. Kuinka kypsä markkinointiajattelusi

arrow-button
Laadukas sisältö on markkinoinnin ydin

Laadukas sisältö on markkinoinnin ydin

Sisältömarkkinointi rantautui käsitteenä tänne meille Suomeenkin jo vuosia sitten. Väittääpä osa sen jo täysin kuolleen. Osittain tämä on tottakin -

arrow-button
value-selling-jamk

Moderni myyjä luo arvoa

Digitaalisen ajan myyjältä vaaditaan paljon, sillä myyjän tulee pystyä tuottamaan asiakkaalle yhä enemmän aitoa arvoa. Tähän on selkeä syy:

arrow-button
Aava-bang-brandiuudistus

Uusi Aava & Bang on täällä!

“Raikas, selkeä, ammattimainen ja kaunis”. Muun muassa näillä sanoilla kuvailivat asiakkaamme, yhteistyökumppanimme sekä oma henkilöstömme uutta

arrow-button
kelly-sikkema-291518-unsplash (1)

Jpg, eps, png, pdf, ai... – mitä näistä pitäisi tietää?

Hämmentääkö tiedostomuotojen määrä? Mikä on vektori ja mikä rasteri? Entäs sitten se resoluutio? Näyttääkö yrityksesi logo aina suttuiselta

arrow-button
chase-clark-509066-unsplash (1)

Mistä markkinointi kannattaa aloittaa?

Oletteko aloittamassa markkinoinnin toimenpiteitä? Vai teettekö kenties jo yhtä sun toista, mutta tuloksia ei tunnu syntyvän odotetulla tavalla?

arrow-button
priscilla-du-preez-234138-unsplash (1)

Miksi ja miten parantaa asiakaskokemusta?

Parempia kokemuksia tuottamaan kykenevät yritykset pärjäävät erinomaisesti kiristyvässä kilpailutilanteessa. Ylivoimainen tuote tai palvelu ei

arrow-button
aava-bang-lupaustiimi

Yllättävä totuus markkinoinnista liiketoiminnan kasvun moottorina

Miksi puhumme visiosta ja systemaattisesta kasvumarkkinoinnista, kun asiakas kysyy keinoja kasvun buustaamiseen? Syy on yksinkertainen – koska haluamme

arrow-button
campaign-creators-771730-unsplash-1

Markkinointi on ennenkaikkea investointi

Ylivoimaisen tuotteen tai palvelun ohella asiakkaiden pitäminen ja uusien asiakkaiden hankkiminen, eli markkinointi, on yrityksen menestyksen perusta.

arrow-button
priscilla-du-preez-607209-unsplash

Markkinointivinkkejä, joilla teet vaikutuksen milleniaaleihin

Milleniaalit, Y-sukupolvi, Nettisukupolvi… Rakkaalla lapsella on monta nimeä. 80-luvulla sekä 90-luvun puolivälissä syntyneet nuoret aikuiset
arrow-button
ads-adversting-customers-62

Mitä on markkinointi?

Siinäpä vasta kysymys. Kuten luova johtajamme Mikko Kalliola videoillaan toteaa: se ei ole päälle liimattua ja teennäistä tekemistä, vaan aitoa asiaa

arrow-button
sosiaalisenmediantrendit2-1024x683

Sosiaalisen median trendit 2019

 

Me Aava & Bangillä olemme, kuten ehkä tiesittekin, tekemässä suomalaisista maailman parasta markkinointikansaa. Kukin bangilainen toteuttaa tätä

arrow-button

Kasvu Openille tasavallan presidentin kansainvälistysmispalkinto

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on myöntänyt 14.11.2018 kansainvälistymispalkinnot tunnustuksena suomalaisille, kansainvälisesti menestyneille

arrow-button
tietokone-mac

Gutenberg on täällä - mitä siitä pitäisi tietää?

WordPressin vuoden 2018 lopussa tekemä päivitys versioon 5.0 sisälsi uuden, paljon kohua herättäneen Gutenberg -editorin, joka kantaa 1400-luvulla

arrow-button
branding-5184x3456 (1)

Ensimmäinen kuukausi työharjoittelijana

Viikko sitten tuli tasan kuukausi siitä, kun istahdin ensimmäistä kertaa työpöytäni ääreen täällä Aava & Bangilla. Muistan, kuinka vaikeaa edellisenä

arrow-button
branding

Brändi on parhaimmillaan yrityksesi tärkein kilpailuetu

Brändi. Sana, joka voi herättää ristiriitaisia tuntemuksia. Brändääminen kuulostaa trendikkäältä, mutta mistä siinä on oikeasti kyse ja miksi jokaisen

arrow-button
green-chameleon-21532-unsplash (1)

Harjoittelijasta bangilaiseksi

Viime kevät oli vauhdikas ja opettavainen sekä sukelluksena kasvuyritysten maailmaan varsin antoisa. Harjoittelijana Aava & Bangilla pääsin osaksi

arrow-button
stil-479024-unsplash-1

Pk-yrityksen markkinoinnin toteuttamisen kolme suurinta estettä

Olen ollut vajaat kolme kuukautta mukana osaajana Markkinointikiihdyttämö -nimisessä Pk-yritysten kasvuohjelmassa. Kyseisessä ohjelmassa on mukana noin

arrow-button
parempi-perjantai-kuvat-20190207-11-Teemu-Mikko

Miksi panostaa markkinointiosaamiseen?

Eräänä päivänä kevätauringon loimuttaessa sain kollegaltani blogikirjoitushaasteen. Aiheeksi valikoitui pitkällisten pohdintojen jälkeen ”miksi

arrow-button
corinne-kutz-211251-unsplash

Vältä digimarkkinoinnin sudenkuoppa suunnittelulla

Onnistuneiden digimarkkinointikampanjoiden salaisuus on yhdessä tekeminen asiakkaan kanssa. Asiakkaat tuntevat parhaiten oman yrityksensä, ja tätä

arrow-button